اجرای ۵۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای ۵۰ عنوان برنامه در بقاع متبرکه استان طی دهه کرامت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی  گفت: راه اندازی کاروان شادی با عنوان شمیم کرامت در هفت بقعه متبرکه سطح استان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

او افزود:  این برنامه در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، امامزاده سیدعلی و سیدالحسین نهبندان، امامزادگان بی بی زینب خاتون (س) سربیشه، امامزادگان سیدمحمد و سید ابراهیم فردوس، امامزاده علی (ع) طبس و امامزاده سید عبدالکریم بشرویه اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه در پنج بقعه متبرکه کاروان خدام حرم رضوی را خواهیم داشت، افزود: برگزاری مراسم جشن امام رضا (ع) در بیرجند، قاین، خوسف، سرایان، فردوس، طبس و بشرویه از دیگر برنامه‌های هفته کرامت است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی  با اشاره به شیوع بیماری کرونا بیان کرد: با توجه به عدم امکان حضور مردم، برنامه‌های اجرایی در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، امامزاده بی بی زینب خاتون (س) سربیشه، امام زاده علی سید حسین زرگ و سید حسین بن جعفرفشاه طبس و امامزادگان بی بی زینب خاتون (س) خضری ضبط و پخش می‌شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور از اجرای پویش مجازی «فدای دخترم» خبر داد و گفت: این پویش در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، امامزاده زید قاین و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان برگزار می‌شود.

او  ایجاد نشاط عمومی با الهام از آموزه‌های رضوی در تمامی سطوح جامعه با انگیزه  و عواطف مذهبی و جهت بخشی به آن را از جمله اهداف این برنامه‌ها دانست و افزود: گسترش و افزایش شناخت معرفت عمومی نسبت به حضرت رضا (ع)، حضرت معصومه و حضرت شاه چراغ و عمومی، همگانی و فراگیر ساختن فرهنگ، سیره و گفتار حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با اشاره به روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این روز در تقویم رسمی کشور به منظور تکریم و بزرگداشت جایگاه ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه در فرهنگ و مذهب کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.