جلوگیری از خروج ۸.۳ میلیارد دلار برای تولید محصولات فناورانه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: از سال گذشته تاکنون در راستای بومی سازی محصولات فناورانه، از خروج ۸.۳ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و عملکرد معاونت آموزش، پژوهش وزارت صنعت اظهار کرد: در سال ۹۷ به دنبال حمایت از تولیدات محصولات بومی بودیم و سال ۹۹ در تلاش برای اجرای اهداف خود در راستای جهش تولید هستیم.

وی افزود: نهاد‌های مختلف اجرایی در کشور درخصوص بهره بری از نیروی انسانی ضعیف است که در این خصوص معاونت آموزش و پژوهش در تلاش است که با ایجاد ارتباط با دانشگاه‌ها این خلا را پر کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان کرد: در راستای ایجاد ارتباط با دانشگاه ها، در تلاش هستیم که از ظرفیت دانشجویانی که رشته آن‌ها مرتبط با مباحث صنعت، معدن و تجارت است، استفاده کرده و از این نیرو‌های انسانی بهره برداری کنیم.

قبادیان ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ ، ۱۷ هزار و ۱۷۷ بنگاه مرتبط با صنعت معدن و تجارت در راستای آموزش و پژوهش مباحث مربوطه اعلام آمادگی کردند که تاکنون ۶۰ درصد این بنگاه‌ها یعنی ۱۰ هزارو ۳۰۰ بنگاه برای آموزش اقدام کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت صمت از ابتدای سال گذشته تصمیم گرفت که در راستای تولید محصولات فناوری و پژوهشی، از واردات قطعات اصلی جلوگیری و برای بومی سازی آن‌ها اقدام کرد که عمده آن‌ها در صنعت خودرو است.

معاون وزارت صمت بیان کرد: با بومی سازی محصولات فناورانه، از خروج حدود ۸.۳ میلیارد دلار ارز از  کشور از سال گذشته تاکنون جلوگیری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار