کنترل کنتور‌های برق از راه دور میسر شد

با افتتاح مرکز پایش هوشمند شرکت برق استان مرکزی کنترل کنتورهای برق مشترکان از راه دور میسر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی در ارتباط ویدیو کنفرانس با وزیر نیرو مرکز پایش هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان افتتاح  و کنترل کنتورهای برق مشترکان از راه دور میسر شد.

این مرکز که همزمان با سراسر کشور افتتاح شد شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی می‌تواند به صورت آنلاین مصرف برق مشترکان را رصد کند.

الله داد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:، مرکز پایش هوشمند شرکت توزیع نیروی برق می‌تواند تا ۶۵ درصد مصرف کنتور‌های دیماندی هوشمند را کنترل و به صورت آنلاین مصرف آن‌ها را رصد کند.

الله داد با بیان اینکه تا کنون ۱۳ هزار کنتور فهام نصب شده افزود: با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم نسبت به قطع کنتور‌های هوشمند که مصرف مازاد دارند نیز اقدام کنیم که در این موضوع از مردم خواهشمندیم در مصرف برق به ویژه در روز‌های گرم صرفه جویی کنند.

او اضافه کرد: مشاهده آنلاین بار پست‌ها و ترانس‌های فوق توزیع، ولتاژ و جریان خروجی فیدر‌های فشار متوسط، توان تزریق شده به شبکه توسط مولد‌های تولید پراکنده بار مصرفی به تفکیک تعرفه‌ها و مشترکین همکار و انواع گزارشات مدیریتی مصرف انرژی امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: این سامانه با توجه به محدودیت‌های موجود در استفاده حداکثری از ظرفیت تولید برق در کشور، می‌تواند به عنوان زیرساخت موثری در اعمال به موقع و اثربخش راهکار‌های مدیریت و کاهش مصرف، به منظور پیشگیری از بروز خاموشی‌های اجباری ناشی از مدیریت اضطراری بار مورد استفاده قرار گیرد.

او ادامه داد: شناسایی ماینرها، مدیریت پاسخگویی بار در طرح ذخیره سازی عملیاتی صنایع، پایش وضیعت ولتاژ در نقاط مختلف شبکه، حصول اطمینان از صحت عملکرد و اندازه گیری صحیح انرژی درمشترکان، پایش رخداد‌های بوجود آمده در محل مشترک که قابلیت رصد به وسیله کنتور فهام وجود دارد، پایش پروفیل توان اکتیو و راکتیو ولتاژ و جریان و ضریب قدرت مشترکان از راه دور و تست و بازدید لوازم اندازه گیری از قابلیت‌های مرکزپایش هوشمند است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.