جوکوویچ متهم اصلی ابتلای ۳ قهرمان تنیس به کرونا

مرد شماره یک تنیس جهان به علت برگزاری مسابقاتی که پروتکل‌های بهداشتی ضد کرونا در آن رعایت نشده بود، مورد انتقاد شدید همتایان خود قرار گرفته است.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نواک جوکوویچ صربستانی، مرد شماره یک تنیس جهان، اخیرا اقدام به برگزاری مسابقه ای کرده که با کرونایی شدن ۲ تنیسور این مسابقات نیمه تمام ماند.

حالا با مثبت شدن آزمایش کرونای تنیسور سوم، جوکوویچ به شدت مورد انتقاد دیگر تنیسور‌ها قرار گرفته است.

پس از این که نتیجه آزمایش کرونای ویکتور ترویکی صربستانی مثبت شد و او سومین بازیکن کرونایی آدریا تور لقب گرفت، انتقاد‌ها از نوواک جوکوویچ به شدت افزایش یافت.

ترویکی، که در حال حاضر در رتبه ۱۸۴ تنیس جهان است، پس از شرکت در مسابقات خیریه‌ای که توسط جوکوویچ در صربستان و کرواسی برگزار شد، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شد.گزارش‌ها حاکی از آن است که نتیجه آزمایش همسر باردار این تنیسور نیز مثبت شده است.

به دنبال انتشار خبر ابتلای دیمیتروف به کرونا، بلافاصله فینال این مسابقات در شهر  آدریای کرواسی بین جوکوویچ و آندری روبلوف روس لغو شد، اما بازیکنان قبلاً بعد از بازی‌ها در کنار تور با هم خوش و بش کرده و همدیگر را در آغوش گرفته، با هم بسکتبال بازی کرده بودند و در کلوپ شبانه در بلگراد دور هم جمع شده بودند، بنابراین احتمال ابتلای آن‌ها به کرونا وجود دارد.

اندی ماری تنیسور سرشناس بریتانیایی یکی از منتقدان این موضوع است. قهرمان سه گرند اسلم و ۲ دوره مسابقات تنیس المپیک در این باره گفت: هنگامی که شما گردهمایی گسترده‌ای برگزار می‌کنید که در آن افرادی از کشور‌های مختلف حضور می‌یابند باید برای شروع کار دستورالعملی داشته باشید. بنابراین این درسی برای همه ما است که اگر قبلاً کرونا را جدی نمی‌گرفتیم، حالا آن را بسیار جدی بگیریم و تا حد امکان اقدامات ایمنی را انجام دهیم.

دن ایوانس دیگر تنیسور بریتانیایی و مرد شماره ۲۸ جهان نیز ضمن انتقاد از مرد شماره یک تنیس جهان گفت که جوکوویچ باید در خود احساس مسئولیت کند. بگذارید اینطور بگویم، فکر می‌کنم شما نباید با بازیکنان مهمانی بگیرید. برگزاری نمایش و مسابقه خوب است، اما اگر دستورالعمل‌های ضد کرونایی موجود در آن کشور دو متر نباشد، این کار نباید انجام شود. حتی اگر دستورالعمل‌ها در این کشور به حالت عادی برگشته باشد، من هنوز هم سعی می‌کنم خودم را تا آنجا که می‌توانم از دیگران دور نگه دارم.

روبلوف، الکساندر زورف آلمانی و مارین چیلیچ از کرواسی اعلام کردند که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها پس از حضور در این مسابقات منفی بوده، اما قرار است تا ۱۴ روز آینده خود را قرنطینه کنند.

طبق گزارش‌ها، جوکوویچ امروز پس از دریافت نتایج آزمایش خود با مردم صحبت خواهد کرد.

نواک جوکوویچ فاتح ۱۷ گرند اسلم تنیس عنوان کرده بود به دلیل تعطیلی مسابقات تنیس به دلیل شیوع کرونا، او این مسابقات را راه اندازی کرده است تا جای خالی مسابقات تنیس را پر کند و به بازیکنان کمک کند که پس از یک استراحت طولانی آمادگی خود را دوباره به دست بیاورند.

مسابقات تنیس از ماه مارس تعطیل شده و مسابقات یو اس اوپن قرار است تحت تدابیر شدید بهداشتی در ماه آگوست در شهر نیویورک بدون حضور تماشاگران برگزار شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار