راه اندازی بنیاد امین ولایت با محوریت شاهچراغ (ع)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: با آغاز به‌کار بنیاد «امین ولایت» برنامه‌های شاخصی با محوریت حضرت شاهچراغ (ع)، در طول سال اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: با آغاز بکار بنیاد «امین ولایت» برنامه‌های شاخصی با محوریت حضرت شاهچراغ (ع)، در طول سال اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه قرار دادن یک روز در ایام دهه کرامت به عنوان روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) به عنوان یک نماد یا نشانه‌ای است تا در این ایام در کنار ایام ولادت حضرت امام رضا (ع) به عنوان برادر و حضرت معصومه (س) به عنوان خواهر ایشان گرامی داشته شود، یادآوری کرد: معرفی این فرزند امام هفتم (ع) یک عزم ملی و استانی را می‌طلبد که با راه اندازی بنیاد بین المللی امین ولایت تحقق پیدا خواهد کرد و در واقع برنامه‌های با محوریت حضرت احمد بن موسی (ع) هم سامان پیدا می‌کند.

سهرابی با اعلام اینکه هرساله تعداد زیادی از گردشگران از اقصی نقاط دنیا در بازدید از اماکن تاریخی شیراز به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی (ع) شرف یاب می‌شوند که فرصت خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی است، گفت: تعامل حرم مطهر با نهاد‌های ذیربط از جمله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند، مؤثر باشد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در راستای رسالت‌های خود در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان بازوان اجرایی خوبی برای بزرگداشت ایام دهه کرامت هستند.

ویژه برنامه دهه کرامت در فضای مجازی

او افزود: در این دهه برنامه‌های مشترکی برای اجرا با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در فضای مجازی پیش بینی شده است که با جشن ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شد، این برنامه‌ها شامل برنامه‌های قرآنی، ادبی، هنری و مذهبی است و در قالب‌های مختلف اجرا می‌شود که مسابقات، محتوا‌های مجازی، مراسم و منبر‌های مجازی را در بر می‌گیرد.

سهرابی بیان کرد: برنامه‌های پیش بینی شده دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شامل جشن‌های مردمی به مناسبت‌های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از سوم تا ۱۳ تیرماه سال جاری مصادف با (اول تا یازدهم ذیقعده) به صورت مجازی با توجه به ایام پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاطی که وضعیت شیوع بیماری سفید اعلام شده است، برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنر‌های تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون‌های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود.

برنامه‌ها و نمایشگاه‌های دهه کرامت

به گفته سهرابی، برپایی نمایشگاه‌های «عفاف و حجاب»، «بصیرت و کتاب» با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل‌های قرآنی، تکریم ایتام به تاسی از امام رئوف (ع)، اردو‌های زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف و بازدید از کانون‌های مساجد تحت پوشش، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار