بولتون: خروج از برجام شادترین لحظه حضورم در دولت ترامپ بود

مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا، خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران در مه ۲۰۱۸ را شادترین لحظه در تمام دوران حضورش در دولت ترامپ دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فاکس نیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید در مصاحبه اختصاصی شب گذشته خود با برنامه «اسپیشال ریپورت» این شبکه به توضیح دلیل استعفایش از دولت ترامپ پرداخت و گفت دولت به دلیل رفتار‌های «دمدمی مزاج» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تحت فشار است و همین امر محافظت از آمریکا و حفظ امنیت آن را سخت‌تر کرده است.

بولتون به «برت بایر» میزبان برنامه اسپیشال ریپورت گفت: من به افراد زیادی که از کاخ سفید خارج شده و یا از دولت استعفا می‌دهند فکر می‌کنم. [در دولت ترامپ] شما تا جایی که می‌توانید تلاش می‌کنید تا بهترین ایده را پیشنهاد کنید. این سرمایه سیاسی شماست که به نظر می‌رسد رئیس جمهور تمایلی به شنیدن آن ندارد.

وی فاش کرد در حالی از مدت‌ها قبل نامه استعفای خود را نوشته بود با ضربه نهایی که ایده ترامپ برای دعوت از طالبان به کمپ دیوید بود برای امضای به اصطلاح توافق نامه صلح افغانستان [در ماه سپتامبر ۲۰۱۹] مواجه شد که به عقیده او توافق بدی بود. او گفت: من فکر کردم رئیس جمهور سیاست اشتباهی را دنبال می‌کند، و فکر می‌کردم تصمیم آوردن آن‌ها به کمپ دیوید درست نیست - من فقط نتوانستم به آن پاسخ دهم.

بولتون در خصوص خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران گفت که سیاست ترامپ در مورد ایران «تفاوت چندانی با باراک اوباما در ۱۴ ماه نخست دولت ندارد.»

او گفت: زمانی که در آوریل ۲۰۱۸ به دولت پیوستم، ما هنوز از توافق هسته‌ای ایران خارج نشده بودیم.

بولتون خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در مه ۲۰۱۸ را «شادترین لحظه» در تمام دوران حضورش در دولت ترامپ دانست و گفت: «باید همان زمان دولت را [در اوج شادی] ترک می‌کردم».

بولتون معتقد است ترامپ خط مشی سخت خود علیه ایران را با دعوت از مقامات ایرانی برای معامله زیر پا گذاشت. او گفت: ما فشار زیادی به ایران وارد کردیم، اما زمانی که به اواسط دوره تصدی خود رسیدم دریافتم ترامپ همچنان به دنبال معامله با ایران بود. او می‌خواست با مقامات ایران و رهبر این کشور دیدار کند؛ می‌خواست با وزیر امور خارجه آن ملاقات داشته باشد. سیگنال‌های متفاوت ترامپ، این کار را بسیار دشوار و غیر ممکن کرد تا تغییرات نهایی در تهران اثرگذار شود.

بولتون پیش از این در کتاب جدید خود آورد رئیس جمهور آمریکا در جریان نشستی در سال ۲۰۱۷ از اقدام نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران حمایت کرده بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
همه او را بعنوان فتنه و اتش بیار معرکه
میشناسند که فقط به دنبال حمله به
کشورهای نفت خیز و با منابع طبیعی است
فکر کنم کارتون جنگ.زیاد میبیند
یا در جنگ جهانی 1 و 2 سیر میکند
Canada
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
شیطان صفت و خبیث
Canada
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
منفورترین خوک جنگجو که فقط عشق اش
ایجاد بحران و جنگ است
فسیل .زیر خاکی
کی میخواهد ادم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۹
حرف بولتون رو باور کنیم یا دلواپسان رو؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
حرفهاش بيشتر ناشي از عكس العمل هاي عصبي است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
هنوز شادترين روز زندگي ات مونده
اونم روزيه كه ما از توافق خارج بشيم و هر كاري دلمون خواست بكنيم و شما عين زدن الاسد فقط ميتونين بيننده باشين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ودیدن ذلت وخفت توهم شادترین لحظه مردم ایران خواهد بود ای خوک کثیف جنگ طلب.
آخرین اخبار