پیش‌بینی وزش باد و رگبار در آذربایجان شرقی از بعدازظهر پنجشنبه

 مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش باد گاهی تا شدید و گرد و خاک و در برخی نواحی رگبار باران و رعد و برق از بعد از ظهر و شب پنجشنبه پنج تیر ماه تا اواخر روز دوشنبه، ۹ تیر ماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، ابراهیمی مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از وزش باد گاهی تا شدید و گرد و خاک و در برخی نواحی رگبار باران و رعد و برق از بعد از ظهر و شب پنجشنبه پنج تیر ماه تا اواخر روز دوشنبه، ۹ تیر ماه در استان خبر داد.

 ابراهیمی گفت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد، کلیه نواحی استان و رگبار باران و رعد و برق نواحی شمالی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

او افزود: با توجه به این‌که احتمال سقوط اشیاء، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن شاخه‌های درختان، احتمال آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نیست، توصیه میشود تا تردد در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره، درختان بلند و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

او گفت: با توجه به رگبار باران و رعد و برق، در برخی نواحی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها فصلی پیش بینی میشود و توصیه میشود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

ابراهیمی گفت: در ۲۴ ساعته گذشته، جلفا با ۳۶ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و ورزقان با ۸ درجه سانتی گراد خنک‌ترین شهر استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار