سرپرست حجاج ایرانی:

اطلاع از وضعیت حج حق زائران سایر کشور‌ها بود

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: اطلاع هر چه سریع‌تر از وضعیت حج ۹۹ از سوی دولت عربستان حق زائران کشور‌ها از جمله ایران بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه ۴ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: با پایان حج برنامه ریزی برای حج سال آینده آغاز می شود .بنابراین بعد از حج ۹۸ برنامه ریزی برای حج ۹۹ آغاز شد.

او در ادامه بیان کرد: برخلاف بعضی از کشور‌ها که جلساتشان خیلی کوتاه برگزار می‌شود؛ مذاکرات ایران با عربستان بیش از یک یا دو جلسه اتفاق می‌افتد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: برنامه‌ها و قرارداد‌های حمل و نقل برون شهری و درون شهری و سایر خدمات همچون ثبت نام زائران شروع شده بود که در آن زمان هنوز بحث بیماری کرونا پیش نیامده بود.

او در ادامه افزود: بلافاصله گروه بندی‌های زائران انجام شد و ما نباید کار را متوقف می‌کردیم، باید برنامه هایمان را انجام میدادیم تا پاسخگو  زائری که ۱۵ سال در انتظار این سفر بود ،باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نواب مطرح کرد: آموزش‌ها را به صورت مجازی آغاز کردیم منتظر بودیم تا عربستان پاسخی بدهد که هیچ پاسخی دریافت نشد؛ فقط در همان اوایل اعلام کردند که قرار داد جدید مکاتبه نکنید.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: به کشور عربستان نامه ارسال کردیم که ایران آمادگی دارد تا با ارائه خدماتی سلامت و عزت زائران را حفظ کند علت پیگیری‌های ما هم این بود که مناسک حج در فضای باز انجام می‌شود و تنها در مسجد النبی فضا بسته است.

او با اشاره به اینکه اطلاع رسانی حق مردم است گفت: کسی که می‌خواهد حج برود از ماه‌های قبل باید برنامه‌های خود را تنظیم کند که متاسفانه دولت عربستان این مسئله را از زائران دریغ کرد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: مطلع کردن زائران کشور‌های دیگر کار پسندیده‌ای بود که همه زائران از این امر محروم شدند به همین دلیل تعدادی از کشور‌ها از حضور در حج انصراف دادند.

او تصریح کرد: ما آمادگی داشتیم که عربستان با هر درصدی که می گوید در خدمت زائران باشیم نخست به این دلیل اینکه زائران به آرزوی شان می‌رسیدند و دوم خانه خدا از زائری خالی نمی‌ماند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار