افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در تبریز

شیوع ویروس کرونا موجب افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در تبریز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد خانی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان در تشریح دلایل قطعی مکرر آب در نقاط مختلف تبریز گفت: مردم تبریز بیش از حد میانگین آب مصرف می‌کنند چنان که میانگین مصرف آب برای هر فرد در روز ۲۰۰ لیتر است در حالی که اکنون در تبریز هر فرد روزانه ۲۶۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

محمد خانی افزود: با توجه به این‌که منابع استحصال آب تبریز محدود است و امکان افزایش منابع آبی نیز وجود ندارد، مردم باید مصرف آب خود را مدیریت کنند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با این‌که منابع استحصال آب تبریز محدود است، ولی سال‌های گذشته این میزان آب جوابگوی مصرف مردم بود، اکنون نیز با صرفه جویی مردم در مصرف آب، می‌توان با همان میزان منابع، نیاز آبی مردم برطرف کرد.

خانی  افزود: مردم برای رعایت مسائل بهداشتی باید به طور مناسب آب مصرف کنند و از مصرف آب در موارد غیرضروری و غیربهداشتی مانند شستن خودرو، حیاط خانه و آبیاری باغچه خودداری کنند.

او مدیریت مصرف آب از سوی مردم را تنها راه چاره برای جلوگیری از قطعی آب دانست و گفت: مصرف بیش از حد آب توسط شهروندان، باعث قطعی مکرر آب می‌شود.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه منابع آبی تبریز از سد زرینه رود، سد نهند و چاه‌های دامنه‌ی کوه سهند تامین می‌شود، گفت: همه منابع آبی با آخرین ظرفیت در حال بهره برداری هستند و به دلیل این که با تمام ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند در برخی موارد دچار حادثه از جمله قطعی برق و خرابی پمپ می‌شویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.