نگرانی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از وضعیت بحرانی کرونا/ فوت ۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹

شهرستان جهرم این روزها با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا و بیماران بستری مواجه بوده بطوریکه تعداد مبتلایان در ۳ هفته اخیر به اندازه تعداد کل مبتلایان در ۳ ماه گذشته است؛ تعداد مبتلایان از مرز ۹۵۰ نفر گذشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در جمع خبرنگاران در خصوص علت افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهرم، گفت: در هفته های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشور روندی افزایشی داشته که مسلما جهرم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در روزهای اخیر با افزایش چشمگیر موارد ابتلاء مواجه شده است.

او افزود: همچنین همجواری جهرم با مناطقی که در وضعیت قرمز قرار دارند، از جمله استان هرمزگان و منطقه لارستان مزید بر علت شده و بر میزان این شیوع افزوده است.

رحمانیان ادامه داد: اما مهمترین دلیل بالاگرفتن این همه گیری عدم توجه به هشدارهاست؛عدم رفت و آمد به مناطق قرمز بدون توجه به پروتکل های بهداشتی از مهمترین هشدارهایی است که در روزهای اخیر نادیده گرفته شده است.

او بیان کرد: جای تعجب است که به رغم همه هشدارها و توصیه ها، مردم به راحتی در خانه ها، باغ ها و باغ شهری ها اقدام به برگزاری مراسم های مختلفی مثل دورهمی، عروسی، جشن تولد و ...می کنند که خروجی آن اضافه شدن تعداد بسیار زیادی مبتلای جدید است.

رئیس دانشگاه درباره افزایش تعداد بیماران بستری گفت: مورد نگران کننده بعدی افزایش موارد بستری در روزهای اخیر است؛ در حال حاضر ۲۴ بیمار مثبت قطعی در بخش های کرونای بیمارستان پیمانیه بستری هستند که متاسفانه حال ٣ نفر از آنها وخیم گزارش شده است؛ این ۳ بیمار جهرمی در بخش آی سی یو تحت مراقبت هستند. یکی از این بیماران دارای هیچگونه بیماری زمینه ای خاصی نیست.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲ بیمار جان خود را از دست داده اند؛ یک خانم ۶۴ ساله دارای بیماری زمینه ای فشار خون و یک خانم ۵۳ ساله دیابتی که در بدو ورود به بیمارستان جان خود را از دست می دهد؛ هر دو بیمار، اهل شهرهای اطراف هستند، به همین علت در آمار درگذشتگان جهرم قرار نمی گیرند.

رحمانیان در پایان تصریح کرد: اگر مردم و مسوولین همکاری نکنند این روند با شدت بیشتری ادامه پیدا میکند تنها راه مقابله تغییر رفتارهای الگویی است.

 تا امروز چهارشنبه ۴ تیرماه ۵۶٢ نفر بصورت کامل بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده اند؛ ۷ نفر نیز تا امروز در جهرم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه هر دو بیمار، اهل شهرهای اطراف هستند، به همین علت در آمار درگذشتگان جهرم قرار نمی گیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.