کارت اعتباری سهام عدالت چه زمانی صادر می‌شود؟/ ارزش گذاری پرتفوی سهام عدالت همراه با اختلال

کارت اعتباری سهام عدالت از جمله قول‌هایی است که سازمان خصوصی سازی به دارندگان سهام عدالت داده بود و همچنان زمان اعطای آن مشخص نیست.

کارت اعتباری سهام عدالت به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت بالای سهام عدالت این روزها در مباحث مطرح شده در هر محفل مشخص است. نکات مختلفی که به تعدادشان افزوده می شود. یکی از مباحثی که این روزها منجر به کلافگی دارندگان سهام عدالت شده است. عدم بروزرسانی اطلاعات سامانه www.sahamedalat.ir است، یعنی دارندگان برای اطلاع از ارزش روز سهامشان پس از ورود به این سایت با در بسته مواجه می شوند.

از طرفی هم مراجعه کنندگان وقتی جهت مشاهده پرتفویشان به سایت گارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند با پیام عدم تطبیق شماره‌ تلفن همراه با کد ملی مواجه می‌شوند.

کارت اعتباری سهام عدالت در دست بررسی

حسین امینی خواه بازرس اتحادیه  شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که ارزش سهام عدالت از چه زمانی وارد سیستم کارگزاری‌ها می‌شود؟ اظهار کرد: هم اکنون  کسانی که روش مستقیم برای مدیریت سهام عدالتشان را انتخاب کرده اند برای فروش سی درصد از سهام خود می‌توانند به کارگزاری‌ها مراجعه کنند، اما سهام دارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند باید صبر کنند تا شرکت‌های سرمایه گذار استانی وارد بورس شوند.

بازرس اتحادیه  شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در خصوص اینکه چرا سایت سهام عدالت از تاریخ ۳۱ خرداد تا به امروز بروزرسانی نشده است، گفت: احتمال می دهیم که  علت آن تبادل  اطلاعات افراد بین سازمان خصوصی سازی و شرکت سرمایه گذاری باشد.

امینی خواه در خصوص این که چه زمانی کارت‌ اعتباری سهام عدالت در بین افراد توزیع می‌شود، بیان کرد: اعطای کارت اعتباری برای دارندگان سهام عدالت هم اکنون جزء اولویت‌های شورای عالی بورس و ستاد آزاد سازی سهام عدالت است تا در خصوص قوانین آن باهم به یک اتفاق نظر رسند.  

حسین فهیمی  سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این سوال که سهام عدالت از چه زمانی وارد صفحه‌ کارگزاری‌ها می‌شود، گفت: از روز نهم خرداد، پرتفوی سهامداران سهام عدالت در سایت www.sahamedalat.ir  قابل مشاهده است. اما آن‌ها برای فروش حداکثر ۳۰ درصد از سهام خود باید به شرکت‌های کارگزاری مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چرا همچنان وقتی متقاضیان جهت مشاهده‌ ارزش داراییشان  به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند در آنجا پیام اینکه شماره‌ موبایل با کد ملی مطابقت نداره مواجه می شوند، گفت: با توجه به مشکلاتی که در خصوص شماره تلفن همراه سهامداران سهام عدالت به وجود آمده بود، شرکت سپرده گذاری مرکزی امکانی را فراهم کرده است تا افرادی که این مشکل را دارند بتوانند از طریق سایت فوق، شماره تلفن همراه تحت مالکیت خود را برای راستی آزمایی ارسال کنند. در صورت تایید شماره تلفن همراه، پیامکی برای ورود به سایت به سهامداران ارسال می‌شود.

۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار  نفر روش مستقیم را انتخاب کردند

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه میزان از متقاضیان سهام عدالت سهامشان را به روش مستقیم انتخاب کرده اند، افزود: مشمولان سهام عدالت تا روز ۲۹ خردادماه امسال فرصت داشتند تا روش مستقیم را انتخاب کنند، بر اساس آخرین آمار‌ها ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت دارایی‌های خود انتخاب کرده اند و بقیه مشمولان سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خود خواهند شد.


بیشتر بخوانید


توضیحات هر دو مسئول مربوط مشکلات ایجاد شده در بروزرسانی ارزش سهام عدالت تا حدودی شبیه به رفع تکلیف برای این موضوع بود، اما روزانه به علت مراجعات بسیار زیاد سهامداران بورسی به کارگزاری ها اختلالات منجر به ضرر دارندگان سهام می شود. البته باید یادآوری شد برخی از کارگزاری ها اجازه فروش 30 درصد سهام عدالت را به دارندگان این سهام که کد بورسی دارند ندادند. از طرفی هم هر روز این سامانه ها با اختلال و قطعی مواجه می شوند.

ورود تعداد زیادی از افراد جامعه به بورس قطعا با مشکلات طبیعی همچون اختلال سایت و سامانه همراه خواهد بود اما باید راهکارهای زیر ساختی هر چه زودتر جای قطعی های پی در پی را بگیرد.

در پایان باید یاد آوری کرد که باتوجه به تقاضای اکثریت این اشخاص در جهت  تغییر روش مدیریت سهامشان از شورای عالی آزاد سازی سهام عدالت و سازمان بورس  خواستار تمدید مهلت برای  تغییر روش در مدیریت سهام هستیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
دیدیدهنوزمعلوم نیست کی بدهند الان۵ ماهه امروز فردا بانک مرکزی ایجوری گفت فلان مسول ایجوری گفت قراره بدند همش سرکاری همش دروغ همش مردم فریبی تاکی خجالت هم خوب چیزیی کارهای ۸۰درصدمردم خوابیده بدبخت شدندهنوزهم وعده میدهند
Iran (Islamic Republic of)
امیر احمدی
۱۴:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
از مسئولین گرامی میخام یه راهی برای فروش تمام سهام عدالت بزارین که مردم بیچاره بتونن که همه سهام رو یه جا بفروشن وبه یه دردی بزنن بخدا مردم خیلی تو فشارند لااقل خرید و فروش سهام عدالت رو آزاد کنید تا مردم بتونن سهام عدالت خودشونو به یکی دیگه بفروشن که راحت بتونن از پولش استفاده کنن وبه دردی بزنن اون موقع کار بانک هاوشرکت ها وسازمان بورس هم راحت تر میشه مردم هم به یه دردشون میرسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
خانواده ما نزدیک۳۰۰ هزار خرج دریافت کد بورسیواحراز هویت کردیم برای اینکه خودمون سهام عدالترو بفروشیم حالا کارگزاری میگه زمان فروش ۳۰درصد سهام پایان یافته باید صبر کنید تابرج۱۲ هرچی گفتیم که هیچکدام از خبرگزاریها چنین خبری رواعلام نکردند زیر بار نمی روند اقا مابه پولش احتیاج داریم مادرم مریض وزیر پوشش کمیته امداد هستیم اگه این۳۰درصدرو ازاد کردند پس چکار دارند کی بفروشیم مگه غیر اینکه باید سهام تو پرتفویمن قرار بگیره تادرزمان مناسب وقیمت خوب بفروشیم لطف کنید این مشکلات فروش رو رفع کنید
Iran (Islamic Republic of)
مددجوی بیچاره بهزیستی
۰۰:۲۲ ۰۶ تير ۱۳۹۹
چرابهزیستی جوابگوی مددجویاش نیست؟من مددجوی بهزیستی ام ولی سهام عدالتم ۵۰۰تومنه مثل مردم عادی.وبهزیستی هم که به من مربوط نیست.چراسهام من انقدرکمه؟باید یک ملیون تومن میبود ولی نیست.بهزیستی شهرستان رفسنجان اصلا جوابگوی مددجوهاش دران موارد نیس.توروخداشماپیگیری کنین وبه دادمابیچاره ها برسین.خداخیرتون بده عاقبت بخیربشین
Iran (Islamic Republic of)
کرمی
۰۰:۱۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
سلام.من مددجوی بهزیستی هستم ولی سرمایه اصلی سهامم به جای یک ملیون تومن همون۵۲۰تومنی هست که برای مردم عادی هست.چندین مرحله به بهزیستی مراجعه کردم هربار به جایی حوالم کردندکه بی نتیجه بوده.توروخدا به بهزیستی هابگین به جای جواب سربالا مشکل سهام عدالت مددجوهاروحل کنند.بهزیستی شهرستان رفسنجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
جالبه!! بانکها پول خودمردمونمیدن اونوقت میخوان به مردم کارت اعتباری بدن! واقعأخجالت بکشی دوراهی بااین وعده وبیداد مردمو خوش میکنیدومردموسرگرم میکنید؟! فکری به حال پول خودمردم که دست بانک هاست بکنیدبخدادیگه به آخرخط رسیدیم کمرمون شکست زیر بار این تورم ابسارگسیخته واین اجاره های سنگین ودیگر مشکلات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
از ۶ خرداد برای خودم و خانوادم ثبت فروش سهام عدالت در ایوا بانک ملی کردم اما برای هیچ کداممان تا این لحظه ۵ تیر یک ریال هم واریز نشده است
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام لطف کنیدپیگیرفروش باشیدک بانک ملی چراواریزنمیده از14خردادفروختم 1ریال واریزنشده کدملی میزنم توکارگزارملی میگ فاقدسهامه اگ فاقدسهام بودچرابرافروش ثبت شد وپول واریزنشده مشکل کجاست چ سجامی بودن چ نبودن پول واریزنشده ب هیچکس چرا1ماه شدلاعقل نصفشوبریزن براما همونم نریختن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام
بنده سی درصد از سهام خوم رو در بانک رفاه فروختم پس از حدود 20 روز 717 هزار تومان واریز کردن . روز فروش سهام گفتن ارزش کل سهام 7 میلیون تومان است و 30 درصد اون میشه 2 میلیون و 100 هزلر تومان حالا سوال من اینه 1383000 تومان بقیه کجا رفته؟ لطفا از مسئولین پیگیری کنید . متشکرم
لازم به توضیحه چند بار به بانک رفاه مراجعه کردم کسی پاسخگو نبود.
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۳:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام ،لطف کنید زمان برای تغییر روش سهام رو دوباره آزاد کنید تا بشه از روش مستقیم به روش غیر مستقیم تغییر انجام داد،ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
صمصام محمدی
۰۱:۳۹ ۰۵ تير ۱۳۹۹
چرا پول فروش 30درصد سهام را وا یز نمیکنن من 6 خرداد از طریق بانک رفاه سهام را فروختم اما الان نزدیک به یک ماه است که هیچ خبری از واریزی نیست چرا مردم را اذیت میکنید اگر نیاز نداشتم نمی فروختم اجاره منزلم عقب افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۵ تير ۱۳۹۹
به جای کارت اعتباری به بانکها بگین بقیه پول فروش سهام عدالت مردم رو بدن بخصوص بانک ملی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۲۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بابا بذارید مردم بفروشن احتیاج دارن.ولی ۳۰درصد بدردشون نمیخوره..اگه مال مردمه باید بتونن بفروشن..اگرم رو کاغذ باشه که دلخوشیه.
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۲۳:۱۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
مسئولین محترم .جناب اقای فهیمی ما بدبخت ها که از بورس سردر نمیاریم چیزی هم نمیدونیم انقدر که این رسانه ها اعلام کردن ازاد سازی کنید ما هم از خدا بیخبر ازاد کردیم حالا چه خاکیییییس تو سرم کنم خواهش میکنم تمنا میکنم تو را خدا فرصت دوباره ویرایش بگذارید من میخوام سهامم را بدم به روش قبلی غیر مستقیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
لطفا هرچ زودتر ایی تغییر شماره رو درست کنید میگن بعد ۲۴ ساعت اما الان یماهه همین میاد دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام از 10 خرداد در کارگزاری آگاه فروش سهام عدالت را زدیم ولی خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۲۲:۰۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
این سهام هم خرج گرونی مرغ و اجاره و لبنیات و.... میشه.دلخوش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۱:۲۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام.چرا براای فروش ۳۰ درصد سهام نمیتونیم ثبت نام کنیم.. یا میگه شماره تلفن همراه اشتباه است یا میگه بعدا اقدام کنید؟؟﷼؟؟؟ این یک ماه ازاد کردیم ولی نمی تونیم بفروشیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
خوش به حال مدیرانی که با حقوق های نجومی سهام عدالت دارن!!!
سهام عدالت کارگران شرکتی چه شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
امروزکارگزاری آگاه چی شد!؟!؟ چرافعال نبود، سهامها جی میشه!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بانک ملی از ۶ خرداد تا امروز ۴ تیر پول فروش سهام عدالت ما رو واریز نکرده باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
ماجرای پنجاه میلیون پول به حساب اهالی قلعه گنج چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
فعلا که همه سر کار هستن ودولت وبانکها در حال در آمد
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۱۹:۳۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام بنده کارگزاری آگاه هستم و سهام عدالتم را آزاد کردم چرا در پرتفوی نمیاد که بخواهم این ۳۶ شرکت بورسی کم یا زیاد کنم....این چه آزاد شدنی یه؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۳۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
تورو خدا پیگیری کنید. من از 12 خرداد روش مستقیم رو برای خودم و همسرم انتخاب کردم. برای خودم هم کد بورسی گرفتم. تا به امروز به سایت هر کارگزاری که مراجعه می‌کنم یا سایت بانک عاملم، با پیغام از 7 خرداد اطلاعات بروز نشده است مواجه میشوم و هیچکس هم پاسخگو نیست. لطفاً پیگیری کنید که چاره چیست و تا کی باید صبر کنیم. بخدا خیلی روی این پول حساب کرده بودیم. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Bi nam
۱۹:۲۹ ۰۴ تير ۱۳۹۹
نه سامانه سهام عدالت اطلاعات رو بروز کرده نه کارگزاری ها...تازه کارگزاری ها هم میگن نمیشه توی پرتفوی شخصی سهام فروخت و خودش یک سانانه جداگانه زدن که همیشه خطا شماره و کدملی میزنه به نادرستی...اگه توی پرتفوی شخصی نباشه پ چطور معامله کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۴ تير ۱۳۹۹
یکماهه افرادی که روش مستقیم را انتخاب و درخواست فروش به بانک ها را کردند اما هیچ اتفاقی نیافتاده برای مثال بانک پارسیان همچنان هیچ اقدامی برای فروش سهامدارن انجام نداده و مقصر را کارگزاری میداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۴ تير ۱۳۹۹
زبونم مو در آورد ....لااقل همون سی درصد سهامی که میتونیم بفروشیمو وارد پرتفوی خودمون بکنید آخه چرا اجبار میکنید برای فروش
Netherlands
سارا
۱۷:۵۳ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام بعدازازادسازی مستقیم سهام وتسویه حساب با36شرکت قراربودکده بورسی ارسال بشه ب سهامداران چیشدپس کدبورسی ارسال ندادن اگ کدبورسی ارسال نمیدن سجام ثبت کنم وکدبورسی بگیریم لطفن جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام بعد آزادسازی سجام ثبت نام کنید بعد برید کارگزاری واسه احراز هویت ثبتنامتون تکمیل شد یکی دوروز بعد کد بورسی میفرستن
Netherlands
محمد
۱۷:۴۷ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام لطفن پیگیرپول فروش سهام باشیدک واریزنشده بانک ملی فروختم از14خردادتاالان واریزنداده پول مشکل کجاست اقای فهیمی فرمودن شمارشباچک بدن چک دادیم درست بود پس چراواریزنمیشه پول منتشرکن ادمین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
تاریخ آخرین بروزرسانی اطلاعات از سازمان خصوصی سازی 1399/03/15 می باشد.
چقدر ما بروز هستیم!!
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۷:۲۰ ۰۴ تير ۱۳۹۹
چه آزاد سازی چه کشکی ملت ....کردین.
تو این اوضاع 40 تومن خرج کن کد بورسی بگیر کارگزاری بگیر که لودینگش دو ساعت طول میکشه میری می بینی پرتفوی خالیه. آزاد سازی روش مستقیم سهام عدالت یعنی حالا مدیریت سلامت یا دست بانکها یا دست کارگزاریت.
Iran (Islamic Republic of)
بی
۱۷:۱۴ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام
قیمت خودرو دوباره بالا رفته خواهش میکنم رسیدگی کنید
صدای مردم به مسولیت برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
سلام کودکان که شماره موبایل ندارند چه کنند شماره سرپرست را سیستم تایید نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
بانک ملی از ۶ خرداد تا امروز ۴ تیر پول فروش سهام عدالت ما رو واریز نکرده باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار