تولد نوزادان در بوشهر ۱۷ درصد کاهش یافت/ افزایش میانگین سن زوجین برای فرزندآوری

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تعداد نوزدان متولد شده در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن، ۱۷درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۵ نوزاد در استان متولد شدند در حالی که سال ۹۷، تعداد متولدان ۱۹ هزار و ۶۹۴ نفر بود، که بر این اساس تعداد متولدان سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن، ۱۷ درصد کاهش داشته است.

او  افزود: از بین متولدان سال ۹۸، هشت هزار و ۵۴۲ نفر پسر و هفت هزار و ۸۱۳ نفر دختر بودند، به عبارت دیگر ۵۲ درصد از متولدان پارسال در استان را پسران و ۴۸ درصد را دختران تشکیل داده‌اند.

 ۱۰۹ نوزاد پسر در ازای ۱۰۰  نوزاد دختر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: همچنین پارسال به ازای ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۹ نوزاد پسر در استان به دنیا آمده‌اند در حالی که این میزان در کشور ۱۰۶ است.

پاسالار گفت: دیلم تنها شهرستانی است که نسبت جنسی آن با سایر نقاط استان متفاوت است و تعداد متولدان دختر آن، بیشتر از پسران است.

تولد بیشتر نوزادان در پاییز

پاسالار با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ میزان ثبت ولادت رتبه نوزدهم را در کشور دارد، افزود: نرخ ولادت استان در این مدت، ۱۳.۹ در هزار بوده یعنی به ازای هر هزار نفر جمعیت استان حدود ۱۴ نفر به جمعیت افزوده شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین ولادت‌ها در سال ۹۸، در فصل پاییز رخ داده است، عنوان کرد: بیشترین میزان ولادت مربوط به شهرستان بوشهر و کمترین میزان مربوط به بخش شبانکاره است.

سن زوجین بوشهری برای فرزندآوری بیش از میانگین کشوری است

پاسالار با اعلام اینکه در پنج سال اخیر میانگین سن زوجین برای فرزندآوری روندی صعودی داشته است، بیان کرد: پارسال این میانگین از میزان کشوری بالاتر بوده است.

او ادامه داد: از ولادت‌های ثبت شده استان در این مدت، ۴۲.۹ درصد از نوزادان، در یک تا پنج سال اول زندگی زوجین، ۲۹.۱ درصد در ۶ تا ۱۰ سال زندگی زوجین و ۲۸ درصد در بیشتر از ۱۰ سال متولد شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، سهم فرزندآوری در سنین ۱۵ تا ۲۹ سال را در استان نزولی عنوان و تاکید کرد: فرزند آوری در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال در سال ۹۰، ۶۸.۷ درصد بوده در حالی که این میزان در سال ۹۸، به ۵۳ درصد رسیده است.

پاسالار افزود: میزان فرزندآوری گروه سنی ۳۰ سال به بالا در سال ۹۰، ۳۱.۱ درصد بوده که در سال ۹۸ این شاخص ۴۶ درصد ثبت شده است.

ثبت ۲۱۵ واقعه چند قلوزایی

او به ولادت‌های چندقلوزایی در سال ۹۸ هم اشاره کرد و گفت: پارسال ۲۱۵ واقعه چند قلوزایی در استان ثبت شده که ۲۱۰ مورد دوقلوزایی و ۵ مورد سه قلو زایی بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.