انجام تست PCRبرای تشخیص ویروس کرونا

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: تنها تست قطعی که ما برای آلودگی به ویروس کرونا داریم آزمایش PCRیا مولکولی است.

دکتر نجمه آقا میری سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:تنها تست قطعی که ما برای آلودگی به ویروس کرونا داریم  تست PCRیا مولکولی است که از مخاط بینی  تهیه و این کار توسط مرکز بهداشت انجام می شود.

او با بیان اینکه بعد از تست PCR ، سی تی اسکن ریه  انجام و در انتها مراحل درمانی این بیماری آغاز می شود افزود: هم اکنون سیاست وزارتخانه بهداشت این است که گروه هدفمان تنها افرادی هستند که زمینه بیماری ویروس کرونا  را دارند که در صورت آلودگی به این بیماری نجات آنها بسیار سخت خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد:باتوجه به هزینه بر بودن تست کرونا و تجمعاتی که برای انجام این تست صورت میگیرد می تواند خطر ابتلا و آلودگی را در بین افراد بیشتر کند.

آقامیری با اشاره به دستور العمل جدید در خصوص ویروس کرونا گفت:ما فقط تست را  از افراد دارای علائم که سنی بالای ۶۰ سال دارند یا افرادی که علائم زمینه ای شامل دیابت با عوارض فشار خون ، افرادی که نقص ایمنی دارند و همچنین مادران باردار که جزء گروه هدف ما هستند انجام میدهیم.

او در ادامه گفت: بقیه افراد میتوانند با مراجعه به مراکز غربالگری امام خمینی در آبادان و مراکز جامع سلامت ما مراجعه کنند و تست گیری صورت گیرد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان تصریح کرد: اگر فردی در خانه به هر نحوی احساس کند علائمی مبنی بر درگیری با بیماری کرونا دارد خواهش میکنم به مراکز بهداشتی مراجعه نکند و با تلفن ۴۰۳۰ که بصورت ۲۴ساعته آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز است تماس بگیرند.

دکتر آقامیری در پایان گفت:در صورتی که فردی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی داشته باشد و جزء گروه هدف ما قرار دارد  و نیاز به گرفتن تست داشته باشد ما آن را شناسایی و راهنمایی میکنیم و وقت تست به آنها داده میشود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.