فعالیت حدود ۳۳ هزار نفر دریانورد در استان هرمزگان

همزمان با روز جهانی دریانورد از دریانوردان هرمزگانی در بندر شهید رجایی بندرعباس تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: حدود ۳۳ هزار نفر دریانورد در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند که این رقم حدود یک چهارم کل جمعیت ۱۳۳ هزار نفری دریانوردان کشور است.

عفیفی پور در حاشیه مراسم تجلیل از دریانوردان هرمزگانی به مناسبت روز جهانی دریانورد در بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: شمار کل بانوان دریانورد کشور نیز ۱۸۷ نفر است که از این تعداد ۱۳۳ نفر در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند.

او گفت: این مشارکت چشمگیر بانوان دریانورد هرمزگانی در مقایسه با سایر استان‌های ساحلی کشور، نه تنها بیانگر جایگاه دریا و دریانوردی در شاکله خانواده مردم هرمزگان، بلکه بیانگر توانمندی و نقش بسزای بانوان دریانورد هرمزگانی در توسعه دریا محور بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در این روز‌ها که ویروس کرونا کل جهان را تحت سیطره خود قرار داده، دریانوردان با تلاش مجدانه خود نقش مهمی را در زنجیره تامین کالا‌های مورد نیاز مردم در سراسر جهان برعهده دارند که این تعهد و نیک عهدی قابل تقدیر است.

فعالیت حدود ۳۳ هزار نفر دریانورد در استان هرمزگان

عفیفی پور با اشاره به موقعیت ممتاز استان و وجود بنادر مهمی مثل شهید رجایی، شهید باهنر، لنگه، قشم، کیش و جاسک، افزود: بیش از ۵۰ درصد دریانوردان دنیا حداقل یک بار به بنادر استان هرمزگان تردد داشته اند.

۲۵ ژوئن برابر با ۵ تیرماه به نام روز جهانی دریانورد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.