بهره برداری از مرکز جامع اعتیاد در هفته بهزیستی

سرپرست اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با اعلام خبر بهره برداری از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در هفته بهزیستی، گفت: همگرایی اجتماعی، لازمه‌ی پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صحاف سرپرست اداره کل بهزیستی استان در بازدید از مرکز ماده ۱۶ که با حضور مدیرکل امور بانوان استانداری و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انجام شد، از بهره برداری از مرکز جامع بازتوانی اعتیاد در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: همگرایی اجتماعی، لازمه‌ی پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد است.

صحاف گفت: باید با تقویت روح مسوولیت پذیری نسبت به یکدیگر در جامعه، بتوانیم نسبت به رفع معضل اجتماعی برنامه ریزی کنیم.

او نقش سمن‌ها را در راستای صیانت از خانواده ها، نوجوانان و جوانان در قبال آگاه سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و افزود: توجه ویژه بهزیستی به رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد به‌عنوان اولین اولویت جهت جلوگیری از بروز مصرف مواد در آحاد سالم و در معرض خطر جامعه است.

او افزود: با تقویت فعالیت‌های جایگزین که از استراتژی‌های مهم پیشگیری از اعتیاد در جامعه است، می‌توان اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی را توسعه داد.

صحاف همچنین از آغاز صدور مجوز تاسیس مراکز مثبت زندگی در مناطق کم برخوردار استان خبر داد و افزود: تلاش بر این است تا از طریق تاسیس این مراکز، دسترسی گروه هدف مناطق کم برخوردار استان به خدمات ارائه شده در راستای پیشگیری و درمان تسهیل شود.

او با قدردانی از تمام تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر استان از جمله استانداری، شورای هماهنگی، نیروی انتظامی، دادگستری، بهداشت و دیگر عوامل و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌های استان، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها می‌توانند با همکاری و هم افزایی، با پدیده شوم اعتیاد مقابله کنند.

صحاف همچنین گفت: در حوزه درمان و بازتوانی، ۶۰ مرکز در سطح استان فعال و به ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه داده اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار