استاندار قم:

قم در عرصه مقابله با کرونا موفق عمل کرده است

سرمست گفت:ما در استان یکباره وارد مرحله بحران شدیم، اما مدافعان سلامت وارد مقابله با این بیماری منحوس شده و در این عرصه الگو و پیشرو بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست استاندار قم در همایش شکوه کرامت در قم با اشاره به شفافیت و قاطعیت استان قم در اعلام ویروس کرونا در آستانه برگزاری انتخابات در کشورمان و تشکیل سریع ستاد بحران، گفت: به لطف خدا امروز وضعیت قرمز را در استان قم رد کرده و وارد مرحله زرد و فاصله گذاری پویا شده‌ایم.

استاندار قم با بیان اینکه حقیقتا جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با کرونا الگویی برای دیگر کشورهاست، تصریح کرد: در ماه‌های گذشته هم امنیت و سلامت مردم تأمین شده است و هم با کمک خیرین و نیکوکاران، به معیشت مردم پرداخته شده است، در حالی که کشور‌های مدعی غربی، عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند.

سرمست با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم ۴۹ شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشت، اما امروز به ۵ هزار شرکت رسیده ایم، بیان کرد: این توسعه موجب ایجاد تحول مهمی در عرصه‌های گوناگون از جمله نظام سلامت شده است؛ فضای مجازی نیز سبب شد تا آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل نشده و کسب و کار‌های اینترنتی نیز رواج پیدا کند.

استاندار قم با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در انگیزه و موفقیت کادر پزشکی و درمانی بسیار مؤثر بوده است، یادآورشد: در دوران کرونا برخی از کمبود‌ها و کاستی‌ها وجود داشته که البته طبیعی است، اما در مجموع اقدامات به نسبت موفق عمل کرده ایم.

سرمست در ادامه افزود: در کشورمان پس از مرحله تست و غربالگری، مرحله فاصله گذاری اجتماعی بسیار دقیق انجام شد و بدون آن که نیاز به قرنطینه داشته باشیم، با کمک نیرو‌های نظامی و انتظامی و برنامه ریزی درست و مناسب، فاصله گذاری اجرا شد و بیش از ۸۰ درصد مردم قم این موضوع را به خوبی رعایت کردند.

استاندار قم برداشته شدن محدودیت‌ها و توجه همزمان به امنیت، سلامت و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: ۱۲۸ روز است که با بیماری کرونا درگیر هستیم و در این مدت همواره شاهد حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های علما و مراجع عظام تقلید، مبنی بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده ایم.

سرمست  بر ضرورت رعایت تمامی مسائل پزشکی و بهداشتی از سوی مردم برای نابودی ویروس کرونا در کشورمان تأکید کرد و گفت: ما در استان قم دارای سرمایه‌های گرانبهای معنوی از جمله علما و روحانیت هستیم و در این مدت همه اقشار با یکدیگر همدل و همراه بوده اند.

استاندار قم با اشاره به انسجام و همدلی بی نظیر مردم کشورمان در عرصه مقابله با کرونا، از حضور چشمگیر خیرین و نیکوکاران در این حوزه قدردانی کرد و گفت: نیرو‌های مردمی و جهادی به ویژه در استان قم با ایثار و ازخودگذشتگی، از تمامی اقدامات انجام گرفته در کشورمان پشتیبانی کرده و سبب موفقیت ایران اسلامی در این عرصه شدند.

او  در پایان از برگزاری ۴۲ جلسه ستاد پاسخگویی به بحران در استانداری قم در چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: در این جلسات ۵۱۰ مورد به تصویب رسیده که ۹۰ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و تلاش کردیم تا مصوبات ستاد ملی را نیز در سطح استان به خوبی به مرحله اجرا برسانیم.

همایش «شکوه کرامت» به منظور تکریم و تجلیل از خیرین، نیکوکاران و خادمان عرصه مبارزه با بیماری کرونا با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و حوزوی استان قم در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد و از ۴۲ تن از نیکوکاران و فعالان این حوزه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار