سفیر سابق آمریکا: الحاق کرانه باختری، اسرائیل را به لبه پرتگاه سوق می‌دهد

سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی هشدار داد اجرای طرح الحاق کرانه باختری می‌تواند پیامد‌های غیرقابل جبرانی برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ۲۴، مارتین ایندیک، عضو شورای روابط خارجی و سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی نسبت به پیامد‌های الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

مارتین ایندیک در مصاحبه‌ای با هشدار نسبت به طرح جدید تل‌آویو برای توسعه اراضی تحت اشغال خود گفت اسرائیل با این کار تنها خود را به لبه پرتگاه سوق می‌دهد.

دیپلمات سابق آمریکا در اراضی اشغالی با یادآوری اینکه طرح اشغال کرانه باختری می‌تواند تبعات سنگینی برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشته باشد، تاکید کرد این طرح با ایده مطرح شده از سوی اسحاق رابین، نخست وزیر اسبق اسرائیل برای جدا شدن از مردم فلسطین متفاوت است.

عضو شورای روابط خارجی آمریکا تاکید کرد اجرای طرح الحاق کرانه باختری می‌تواند به راه حل دو دولت به منظور حل مناقشه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان دهد و این زمینه ساز مشکلاتی اساسی برای تل‌آویو خواهد بود.

او با یادآوری شکست‌های خود در مواجهه با فلسطینیان، تاکید کرد صرف‌نظر از اینکه دونالد ترامپ اعتقادی به این مسئله داشته باشد یا خیر، پیشبرد طرح الحاق بر اساس مفاد قوانین حقوقی بین المللی غیرقانونی خواهد بود.

سفیر سابق آمریکا همچنین با یادآوری مواضع جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، گفت اگر بایدن به کاخ سفید راه یابد قادر خواهد بود طرح الحاق کرانه باختری را لغو کند.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به سرزمین‌های اشغالی ملحق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار