زلزله ۵.۳ ریشتری ترکیه در قطور نیز احساس شد/خسارات احتمالی زمین لرزه در حال بررسی است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۳ در مقیاس امواج درونی زمین در ترکیه به وقوع پیوست که منطقه قطور استان آذربایجان‌غربی را لرزاند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار کرد: زمین لرزه ای در موقعیت ۲۷.۵۰۱ عرض شمالی و ۵۵.۸۸۷ طول شرقی، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین  ساعت ۱۴ و ۳۳ دقیقه و ۲۹ ثانیه در کشور ترکیه به وقوع پیوست که این زلزله در منطقه قطور استان آذربایجان‌غربی هم احساس شد.
جعفری با بیان اینکه به دلیل بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور اعضای مدیریت بحران در خوی حضور دارند،افزود: با وقوع زمین لرزه  تیم مدیریت بحران عازم محل شدند.

او ادامه داد: به مردم خوی و نیز شهر‌های اطراف زلزله در قطور توصیه می‌شود نکات ایمنی را رعایت و به توصیه‌ها و اطلاعیه‌های تیم‌های مدیریت بحران توجه کنند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از آمادگی کامل تیم‌های مدیریت بحران به خصوص در شهر‌های نزدیک کانون زلزله خبر داد و عنوان کرد: با تمامی تجهیزات امداد و نجات در مناطق زلزله زده آماده کمک رسانی هستیم.
تا این لحظه هیچ گونه گزارشی از خسارت احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.

قطور یکی از بخش‌های تابعه شهرستان خوی در استان آذربایجان‌غربی در شمال غربی ایران است.

چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه "قطور" و سپس "زرآباد" خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت تعدادی از هموطنان و تلف شدن صد‌ها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به هزار واحد دیگر در روستا‌های خوی و سلماس شد.

انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.