معاون وزیر آموزش و پرورش؛

تنظیم برنامه تحصیلی بر اساس وضعیت کرونایی مناطق متفاوت خواهد بود

حسینی گفت:با آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه ارائه آموزش به دانش آموزان در مناطق وضعیت سفید،حضوری صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در حاشیه جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به شرایط کرونایی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه ارائه آموزش به دانش آموزان در مناطق قرمز به صورت غیرحضوری، زرد به صورت ترکیبی و در وضعیت سفید آموزش‌ها به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون دانش آموز در سطح مدارس کشور مشغول به تحصیل بودند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال جمعیت دانش آموزی کشور تا ۳ درصد افزایش داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش برای ارائه دروس به دانش آموزان در هریک از شرایط شیوع ویروس کرونا آمادگی دارد و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در سال تحصیلی گذشته آموزش‌های تکمیلی و تقویتی در فضای مجازی ارائه می‌شود.

حسینی ایجاد ۱۰ هزار کلاس درس جدید، جذب نیروی انسانی مورد نیاز و ارائه آموزش‌های لازم به معلمان را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برای سال تحصیلی جدید برشمرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۲ هزار دانش آموز به صورت تلفیقی، فراگیر و خاص در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنائی و ۲۰ هزار مدرسه عادی تحصیل می‌کنند، افزود: سرانه آموزشی این گروه از دانش آموزان ۱۰ متر مربع است که این میزان باید به ۲۷/۵ مترمربع افزایش یابد.

حسینی از پیش بینی ساخت ۲۱۰ مدرسه استثنائی جدید در کشور خبر داد و گفت: از چهارماه گذشته تاکنون و به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در استان‌ها کلنگ احداث ۶۵ مدرسه زده شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان به ایجاد ۷ پایگاه آموزش مجازی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: با هدف ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان استثنائی به دنبال توسعه و افزایش این پایگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.