زمین برای ساخت خانه در خارج از محدوده شهرها و روستاها نخرید

مدیر کل دفتر فنی استانداری بوشهر از مردم استان خواست از معامله زمین‌های خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌ها برای ساخت و ساز مسکن بپرهیزند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید موسی موسوی مدیر کل دفتر فنی استانداری بوشهر بیان کرد: مردم استان برای جلوگیری از بروز مشکلات قانونی و حقوقی از معامله زمین‌های واقع در خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌ها برای ساخت و ساز مسکن خودداری کنند.

او افزود: به استناد قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن، هرگونه واگذاری و انتقال اراضی فاقد کاربری مسکونی یا با کاربری معارض، به اشخاص حقیقی یا حقوقی و شرکت‌های تعاونی برای امر مسکن ممنوع است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری بوشهر ادامه داد: برخی افراد سودجو  زمین‌های فاقد کاربری مسکونی را به ویژه در حریم شهر‌ها برای ساخت مسکن به افراد واگذار می‌کنند که این امر موجب بروز مشکلات مالی و حقوقی برای هم استانی‌ها شده است.

موسوی تاکید کرد: انجمن مشاورین املاک موظف به اطلاع رسانی موثر به اعضا شده‌اند و برای صیانت از حقوق هم استانی‌ها دستگاه‌های مربوط، موظف به برخورد قاطع با متخلفان هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.