تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر رژیم صهیونیستی را برای طرح الحاق تهدید کرد

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان تهدید کرد در صورت الحاق کرانه باختری، تمامی تعهدات دو جانبه با تل‌آویو لغو خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی، این تشکیلات به تمامی توافقات دو جانبه پایان خواهد داد.

ریاض المالکی پس از پایان نشست شورای امنیت با محوریت تحولات فلسطین اعلام کرد در صورت الحاق، به تمامی مسئولیت‌های خود در قبال توافقات منعقد شده با اسرائیل پایان می‌دهیم. در نتیجه در صورت الحاق، هیچ هماهنگی تازه‌ای میان فلسطین و رژیم صهیونیستی صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه فلسطین در کنفرانسی خبری در رام الله افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین انجام هرگونه همکاری و هماهنگی با اسرائیل را متوقف خواهد کرد و تمامی مسئولیت‌ها را به نیرو‌های اشغالگر بازخواهد گرداند، تا طبق توافقات ژنو تمامی مسئولیت‌ها را برعهده گیرد و به مسئولیت خود در قبال خدمت رسانی به ساکنان فلسطین در مناطق تحت کنترل عمل کند.

المالکی تاکید کرد در صورت الحاق حتی یک سانتی متر از کرانه باختری در اول ژوئیه، این اقدام را عملی خواهیم کرد و در اجرای آن کاملا مصمم هستیم.

وزیر خارجه فلسطین همچنین تاکید کرد در سطح دو جانبه و بین المللی نیز با طرف‌های مختلف برای محکومیت و بازخواست اسرائیل گفت‌وگو خواهیم کرد. ما به ملت خود پشت نخواهیم کرد و به مسئولیت خود به عنوان نماینده آن‌ها ادامه می‌دهیم.

این مقام فلسطینی با تاکید بر گزینه‌های فراوان پیش رو برای پاسخ به اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت ارجاع به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل از گام‌های مهم خواهد بود.

المالکی بار دیگر بر اهمیت ادامه مقاومت در برهه زمانی کنونی تاکید کرد.

المالکی همچنین از اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌ها خواست تا در صورت اجرایی شدن طرح الحاق، تحریم‌های رژیم صهیونیستی را از سر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار