احداث گود زوران در استان کرمانشاه

رییس انجمن زوران کشور گفت : احداث گود زوران در استان کرمانشاه نیازمند حمایت مسوولان در جهت جانمایی زمین و تخصیص اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام بهروش رییس انجمن زوران کشور بااشاره به اهمیت توسعه ورزش روستایی، گفت : با توجه به وجود پتانسیل‌های خوب ورزشی در روستا‌های استان در بخش بانوان و مردان توقع دادیم مسوولین در توسعه زیرساخت‌های روستایی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

او از تلاش برای احداث بزرگترین گود زوران منطقه غرب کشور در کرمانشاه خبرداد و گفت : از آنجایی که می‌خواهیم این گود در یکی از شهرستان‌های استان احداث شود، به همه شهرستان‌ها موضوع را ابلاغ کرده ایم که تاکنون کنگاور اعلام آمادگی کرده است.

بهروش با بیان اینکه ساخت گود زوران باید مطابق با استاندارد‌های خاص و در فضای باز باشد، افزود: ظرفیت جایگاه تماشاگران این گود قریب به پنج هزار نفر و مساحت خود گود نیز ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.

رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی که از حمایت همه جانبه استاندار از ثبت ملی (زوران) به نام استان کرمانشاه و به مرکزیت کنگاور تقدیر کرد و بیان داشت: اشاعه این ورزش سنتی در سطح ملی و بین المللی نیازمند حمایت‌های مالی برای برگزاری مسابقات زوران به میزبانی این استان است.

این مسئول گفت: هم اکنون نزدیک به ۱۲۰ نفر در سطح استان به صورت حرفه‌ای ورزش زوران را دنبال می‌کنند.

او با تاکید براینکه ورزش زوران یک ورزش سنتی است و با کشتی مدرن امروزی کاملا متفاوت می‌باشد، گفت: قانون کشتی مدرن مدام تغییر می‌کند، اما قانون کشتی زوران در طول سالیان دراز تغییر ناپذیربوده است.

رییس انجمن زوران کشور افزود: از تمامی دلسوزان ورزش روستایی و اهالی رسانه که تاکنون این هیات و انجمن زوران را در سطح استان حمایت کرده اند، صمیانه تشکر می‌کنم و توقع دارم برای سربلندی ورزش استان و احیای بازی‌های بومی و محلی که ریشه در فرهنگ ارزشمند استان سرافرازمان دارد، حمایت‌های خود را افزون نمایند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار