افزایش شمار کرونایی‌های بی علامت، افزایش خطر انتشار را به دنبال دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش شمار کرونایی‌های بی علامت، افزایش خطر انتشار این ویروس را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر روز به شمار مبتلایان بی علامت کرونا افزوده می‌شود، از افزایش احتمال انتشار بیشتر ویروس به علت عدم اطلاع فرد از بیماری خود ابراز نگرانی کرد.

او افزود: در حال حاضر ویروس کرونا در تمامی نقاط کشور در گردش است و همچنان با موج اول شیوع بیماری مواجه هستیم.


بیشتر بخوانید: شمار مبتلایان به کرونا همچنان در چهارمحال و بختیاری صعودی است


شیرانی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری جزو استانی‌هایی است که دیرتر با شیوع بیماری مواجه شد و الان به لطف خداوند و حمایت مسئولین و همکاری مردم از وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط کشور برخوردار است اضافه کرد: طی روز‌های اخیر شاهد تغییر وضعیت و رفتن آمار رو به هشدار هستیم.

او ادامه داد: در چنین وضعیتی احتمال وجود افراد مبتلا در هر جمع و تجمعی وجود دارد.

شیرانی وجود افراد بدون علامت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را از سویی حسن و از سویی دیگر تهدیدی برای انتشار بیشتر بیماری بطور ناخواسته و ناآگاهانه از سوی این افراد دانست.

او، باقی ماندن چهارمحال و بختیاری در وضعیت مطلوب را مستلزم توجه جدی مردم به رعایت نکات بهداشتی دانست.

شیرانی گفت: آنچه باید مردم رعایت کنند خودداری از تشکیل و شرکت در تجمعات و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در صورت ضرورت برای حضور در خارج از منزل است.

او در پایان مهمترین نکته برای موفقیت برای غلبه بر بیماری کرونا و کنترل این بیماری نوپدید را استفاده از ماسک و عدم حضور در اماکن تجمعی و شلوغ بیان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار