نوبخت گفت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده اصفهان به شهرضا اختصاص پیدا می‌کند و تا پایان امسال این محور شش خطه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در آئین کلنگ زنی سه هزار واحد مسکن محرومین با بیان اینکه مسیر اصفهان-شهرضا مسیری قابل توسعه است که با تبدیل از چهار باند به شش باند عبور و مرور تسهیل می‌شود، گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرضا در کریدور شمال به جنوب کشور محور شهرضا به اصفهان ۶ خطه شود تا عبور و مرور روان‌تر شود.

او با بیان این‌که روگذر‌ها و زیرگذر‌های محور اصفهان به شهرضا و دیگر محور‌های این شهرستان تأمین مالی می‌شود، افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده اصفهان به شهرضا اختصاص پیدا می‌کند و تا پایان امسال این محور شش خطه می‌شود و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ این طرح به بهره برداری برسد.

او افزود: امروز پروژه ساخت چهار هزار واحد مسکونی در این روستا کلنگ زده شد که سه هزار واحد را بنیاد مسکن و یک هزار واحد را کمیته امداد امام خمینی (ره) برای مددجویان خواهد ساخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار امیدواری کرد: این واحد‌های مسکونی در کمتر از یک سال و تا اسفندماه ۹۹ بهره برداری شود.

او با بیان اینکه عدالت و کمک به انسان‌های شریف مورد تاکید امام راحل بود، گفت: هدف دولت تحویل مسکن محرومان کمتر از یک سال است و امیدواریم این چهار هزار واحد مسکونی که در دهه کرامت کلنگ زده شد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نوبخت ادامه داد: ۲۲۴ کیلومتر مسیر بین شیراز- اصفهان در نیمه اول امسال بهره برداری خواهد شد؛ با افتتاح این ۱۳۰ کیلومتر مسیر حداقل دو ساعت راه کوتاه‌تر می‌شود.

او به احداث پل ایزد خواست اشاره کرد و گفت: برای این پروژه تاکنون چهار هزار و صد میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است و تکمیل آن به اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد این‌ها از جمله پروژه‌های بزرگ دولت است.

او ادامه داد: آمریکا برای اینکه ما نتوانیم در مناطق محروم مسکن بسازیم و به مردم کمک کنیم درآمد ما یعنی نفت را تحریم کرد و اجازه ورود غیر مستقیم پول را نداد.

نوبخت افزود: در شرایط تحریم‌ها امسال به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و سه میلیون تومان به حقوق شاغلان اضافه شده است در حالی آمریکا می‌خواست توان پرداخت حقوق به کارمندان و بازنشستگان را نداشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رئیس جمهور همواره کمک به افراد کم درآمد را تاکید می‌کند، اظهار کرد: دولت به رغم مشکلات موجود که قابل بیان نیست، با منابع محدود مشکلات را رفع می‌کند و از خداوند می‌خواهیم در این راه به ما کمک کند.

او همچنین پیگیری تکمیل دانشگاه دولتی شهرضا و احداث زندان این شهرستان در محل جدید را وعده داد و افزود: ۶ میلیارد تومان هفته آینده برای تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی ۱۳ روستای شهرستان شهرضا تأمین می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.