افزایش مجدد میزان ابتلا به بیماری کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:با افزایش مجدد ابتلا به بیماری کرونا، مجدداً ظرفیت بیشتری از تخت‌های بستری استان اصفهان به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش بیماری کرونا در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: در خردادماه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی، ظرفیت تخصیص یافته بیمارستان‌های معین کرونا کاهش یافت.

او افزود: متأسفانه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضعف پایبندی به فاصله گذاری فیزیکی با افزایش بیماران سرپایی و بستری، با علائم حاد مواجه هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با روند افزایشی ابتلای کرونا، ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های معین کرونا افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: با افزایش مجدد ابتلا به بیماری کرونا، مجدداً ظرفیت بیشتری از تخت‌های بستری استان به پذیرش بیماران کووید ۱۹ اختصاص خواهد یافت.

او با اشاره به کاهش موارد بستری کوید ۱۹ از اردیبهشت ماه سال جاری بیان داشت: با توجه به نیاز بیماران مبتلا به سایر بیماری‌ها برای دریافت خدمات بیمارستانی، ابتدا دو بیمارستان غرضی و عیسی بن مریم از فهرست بیمارستان‌های مرجع کرونا حذف شدند و سپس ظرفیت بخش‌های ویژه بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌های امین و خورشید نیز کاهش یافت، اما اکنون خدمات بستری سایر بیماران پس از مدت‌ها مجدداً از سر گرفته شده است.

نجیمی افزود: متأسفانه با افزایش موارد بستری کووید ۱۹ در استان اصفهان در روز‌های اخیر ضرورت افزایش ظرفیت بخش‌های ویژه کرونا در همه بیمارستان‌ها و نیز اختصاص مجدد بیمارستان‌های مرجع احساس می‌شود.


او با اشاره به اینکه در گام اول ظرفیت پذیرش بیماران کووید ۱۹ در تمام بیمارستان‌های شهر اصفهان افزایش یافته است، تصریح کرد: در صورت تداوم روند موجود امکان اختصاص بیمارستان‌های مرجع با ظرفیت کامل به پذیرش بیماران نیز وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امیدواریم با همراهی همه همشهریان و جدیت بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در استان اصفهان باشیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.