نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ردپای باند‌های فساد و مافیای اقتصادی در گرانی‌های اخیر

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی از ردپای باند‌های فساد و مافیای اقتصادی در گرانی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: چرا باید پراید در یک هفته ۳۰ میلیون تومان گران شود، این به تحریم ربطی ندارد.

او با بیان اینکه شاهد وضعیت افسار گسیخته بازار هستیم، افزود: این افزایش قیمت‌ها هم به دلیل کرونا بوده و تحریم‌ها نیز در برخی اقلام بی تأثیر نیست ضمن اینکه باید نظارت بر بازار افزایش پیدا کند. نقد‌های بسیاری را از مردم و رسانه‌ها داشتیم و شرایط نیز سخت شده است و مسئولان باید اقداماتی انجام دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: خواست خداوند بود که مقام معظم رهبری از حادثه ترور تیر ماه سال ۶۰ نجات یابند تا هدایت مسلمانان جهان را به عهده بگیرند.

آل هاشم افزود: امروز مخالفت آمریکا با ایران اصلاً مساله هسته‌ای نیست، مخالفت آن‌ها به این دلیل است که، چون ملت ایران گفته آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.

او در خصوص شهید بهشتی نیز گفت: این شهید دارای علم بود، اتکا به نفس داشت و در نهایت دارای عقل بود. یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید قدرت جمع بندی بود.

آل هاشم با اشاره به گسترش مواد مخدر در جامعه گفت: در سال گذشته ۹۵۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده است که پدر و مادر‌ها فرزندان خود را کنترل کنند تا به دام مواد مخدر نیفتند.

او با اشاره به قطعی آب و برق گفت: امیدواریم مسئولان اطلاع رسانی دقیق در زمینه قطعی آب و برق داشته باشند و همچنین مردم نیز باید در مصرف این انرژی‌ها صرفه جویی کنند.

آل هاشم با اشاره به رعایت تقوا گفت: در حرف زدن‌هایمان دقت کنیم تقوای گفتار را رعایت کرده و عدالت را رعایت کنیم. موفقیت هر نظام اجتماعی در گرو رعایت عدالت است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: حقیقت و هویت ما عدالت خواهی است، اگر به دنبال عدالت خواهی نباشیم جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند، چون لازمه شکل گیری جامعه اسلامی عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به اینکه اقامه قسط به تنهایی هدف نهایی پیامبران نبود بلکه فراهم کردن مسیری برای رسیدن به آن بود، تصریح کرد: آن‌هایی که آمده و در گام اول اقامه قسط کردند و مردم را از شر ظالمان نجات دادند، در زمان ظهور امام زمان (عج) هم اقامه کننده عدالت خواهند بود.

او گفت: هدف حکومت حضرت، ولی عصر (عج) در آخر الزمان هم همین عدالت است.

امام جمعه تبریز سپس گفت: اگر در تیرماه بخواهیم در مورد اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا حرف بزنیم، قطعاً تیرماه خاطرات تلخی برای ایران دارد، زیرا حوادث ترور رهبر انقلاب، فاجعه دردناک ۷ تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران او، ترور شهید محراب آیت‌الله صدوقی، سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران نمونه آن روز‌های تلخ است.

امام جمعه تبریز به صفات بارز شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: کارگروهی و تشکیلاتی و تفکر انقلابی از صفات این شهید والامقام است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: باید اخلاق و ویژگی شهید بهشتی به صورت نمایشگاه در بیاید که البته شاید در تبریز برخی با ایجاد نمایشگاه و موزه موافق نباشند بلکه با تخریب و نابودی موزه‌ها موافق اند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از بی‌مهری به برخی موزه‌ها در تبریز اظهار کرد: عده‌ای در تبریز متاسفانه بیشتر از ایجاد موزه، به نابودی موزه علاقه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار