امام جمعه قزوین:

معیشت مردم مورد توجه مسئولان باشد

امام جمعه قزوین از مسئولان خواست جز رسیدگی به معیشت مردم دغدغه دیگری نداشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گرانی مسکن و نبود شغل مناسب برای مردم با غیرت ایران اسلامی را یکی از چالش‌های جدی کشور بیان کرد و گفت: از دولت و مسئولان استانی خواهش می‌کنیم دغدغه‌ای جز حل مشکلات معیشت و اشتغال برای بیکاران و جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت‌ها نداشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: اوضاع کنونی مردم کشور را رنج می‌دهد و مردم نجیب، باحیا، مؤمن و علاقه‌مند به انقلاب در حال صبوری هستند؛ چرا می‌خواهید صبر مردم به پایان برسد و به وظیفه اصلی خودتان نمی‌پردازید؟! چرا همچنان نگاه به دشمن دارید و نگاه ذلیلانه مذاکره به دشمن و نام منحوس برجام بی فرجام بر زبان شما جاری است؟!

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: مسئولان به جای خیال پردازی‌های بیهوده و به جای امید بستن‌های بیجا و جاهلانه و گاهی همسو با دشمن، با مردم همراه شوند و به تولید داخلی اهمیت دهند و نسخه امسال رهبری را در جهش تولید اجرایی کنند تا اقتصاد ما به سرانجام مناسبی برسد.

او اضافه کرد: باید تلاش کرد مشکلات از مسیر صحیح حل شود والا خیلی ادعا‌ها مطرح شد و قول‌ها و وعده‌های زیادی به مردم داده شد، اما عملیاتی نشد. در دوره‌ای گفته شد با برجام کاری خواهیم کرد که مردم به این هزینه یارانه نیازی نداشته باشند؛ آیا امروز این شرایط تحقق پیدا کرده است؟

امام جمعه قزوین افزود: یکی دیگر از وعده‌های دولت این بود که قیمت دلار ثابت نگه داشته می‌شود، اما امروز چه کرده اید؟ شما در بحران سازی در زندگی معیشتی و اقتصادی مردم متاسفانه غلط‌های فاحشی را انجام دادید، لااقل امروز به مردم نگاه مهربانانه‌ای داشته باشید و از آن‌ها عذرخواهی کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: لازم است دولت بسیار جدی‌تر از گذشته در زمان باقی مانده خدمتگزاری خود به رسالت موظفه و محوله و مربوطه بپردازد و مجلس شورای اسلامی هم با جدیتی شتابنده نظارت بر اجرای صحیح قوانین را داشته باشد.

امام جمعه قزوین با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: مردم به دستگاه قضایی بسیار امیدوار شده اند و اقدامات جدی ریاست قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد، روح امید را در همه اقشار بالا برده است و امیدواریم این آهنگ هر روز با شتاب و جدیت بیشتر و مستحکم‌تر طعم شیرین عدالت را به همه مردم و طعم تلخ برخورد را به متجاوزان به حقوق مردم بچشاند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: از قوه قضاییه هم می‌خواهیم با جدیت بیشتر به مجازات متخلفان و قانون خواران و زمین خواران و سوءاستفاده کنندگان از پست‌های مدیریتی بپردازد آن چنان که الحمدالله امروز درحال مقابله با متخلفان است تا اینکه مردم آسایش و راحتی و اشتغال و امنیت و رفع مشکلات معیشتی را در زندگی خود احساس کنند.

او با اشاره به حمایت آمریکا از داعش گفت: روز گذشته شاهد بودیم که امریکا با حمایت از داعشی‌ها، به مرکز حشدالشعبی عراق حمله کرد و تعدادی از فرماندهان و نظامیان حشدالشعبی را دستگیر کردند، البته این غلط بزرگ امریکا به این علت بود که سیلی قبلی که امریکا از عراق خورد هنوز درس عبرتی برای آن‌ها نشده است.

این خطیب نمازجمعه اذعان کرد: بزودی به لطف الهی با سیلی‌هایی که از سوی جریان مقاومت بر چهره کریه این نظام استکباری نواخته خواهد شد از اقدام شیطانی خود پشیمان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: البته با شرایطی که در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا به وجود آمده است، باید هم شیطنت‌هایی انجام دهند تا چشم مردم و حواس رسانه‌ها به جای دیگری معطوف شود.

او اضافه کرد: برای آمریکایی‌ها نفسی باقی نمانده که در خارج از مرز‌ها فکر نقش‌های شوم باشند و امروز باید تلاش کنند تا بساطشان را از منطقه جمع کنند و به فکر اوضاع داخلی خود باشند و قطعاً از منطقه اخراج خواهند شد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: به همان اندازه که کشور‌های اسلامی برای وحدت و یکپارچگی بیشتر و تحقق گام دوم انقلاب پیش می‌روند، اتحاد ایالات متحده آمریکا به سمت متلاشی شدن و متفرق شدن پیش می‌رود و ان‌شاءالله طولی نمی‌کشد شاهد پایان اتحاد آسیب رسان آمریکا و تحقق امنیت بین المللی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به دهه کرامت گفت: در این دهه ولادت احمدبن موسی (ع) برادر امام رضا (ع) هم قرار گرفته است و این ولادت‌ها را به جامعه شیعه‌ی مؤمن ایران اسلامی که بسیار مدیون هجرت امام رضا (ع)، احمدبن موسی (ع) و حضرت معصومه (س) هستند تبریک می‌گوییم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار