بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله به مقر کتائب حزب‌الله

فرماندهی عملیات مشترک نیرو‌های عراقی در بیانیه‌ای درباره حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله اعلام کرد این اقدام بنا به دستور قوه قضائیه صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، عملیات مشترک نیرو‌های عراقی درباره حمله به پایگاه‌های گردان‌های حزب الله در بغداد بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام بنا به دستور قوه قضائیه صورت گرفته است و اتفاقات رخ داده شده تعرض به الحشد الشعبی نیست.

بر اساس این بیانیه، در حادثه مذکور تنها به پایگاه‌های افرادی مسلح حمله شد که ادعای وابستگی به الحشد الشعبی دارند.

عملیات مشترک عراق اعلام کرد: تمامی افرادی که دستگیر شدند بر اساس دستورات قوه قضائیه بوده است و تاکنون هیچ یک از این افراد آزاد نشده‌اند و موضوع به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش یک افسر عراقی درباره جزئیات بازداشت نیرو‌های حزب الله اعلام کرد که اعضای حزب‌الله عراق به دست نیرو‌های یگان مبارزه با تروریسم عراق بازداشت و به فرماندهی عملیات مشترک تحویل داده شدند سپس نیرو‌های الحشد الشعبی و افرادی از کتائب حزب الله با حضور در منطقه سبز بغداد، خواستار آزادی آنان شدند و آنان هم اکنون در دفتر اداره امنیتی الحشد در منطقه القناه در شرق بغداد هستند تا تصمیم قاضی ویژه تحقیق در این پرونده صادر شود.

نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق نیز پیش از این در واکنش به بازداشت نیرو‌های حزب الله در بغداد اعلام کرد که باید احترام پیشروان پیروزی نگه داشته شود و خویشتن‌داری و حل مشکلات به دور از کینه و مداخله‌های خارجی را خواستار شد.

شب گذشته نیرو‌های آمریکایی با حمایت نیرو‌های عراقی وارد مقر کتائب حزب الله عراق در بغداد در منطقه «الدوره» شدند و شماری از نیرو‌های آن را بازداشت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۷ تير ۱۳۹۹
الله اکبر هر ملت دیگه ای بود اینهمه رنج داعش میکشید تا الان عاقل شده بود
Netherlands
محسن
۰۱:۰۳ ۰۷ تير ۱۳۹۹
همه میدانند نخست وزیر عراق کیست کسیکه یکی از عوامل بشهادت رساندن سردار سلیمانیست و سر سپرده آمریکا این تازه شروع کار است باید تمام دستورات آمریکا در عراق توسط وی پیاده شود در حالی این دستگیزی ها در عراق شروع شد که سردار سلیمانی و ابو مهندس را بشهادت رساندند از خلع ایجاد شده استفاده کرد این نخست وزیر را بر سرکار آوردند مرزها عراق با ایران را بخاطر شیوع کرونا بستند و شروع به این عملیات کردند که در زمان سفر به آمریکا این هدیه تقدیم دولت آمریکا شود
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۵۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
تفرقه بینداز و حکومت کن
_مسوولین عراق همچون گوسفند در دام کفتاران آمریکایی افتادند.
_متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
لباس فروش
۱۶:۰۸ ۰۶ تير ۱۳۹۹
نیروهای آمریکایی تکلیفشان معلومه ، فقط اون طرف ماجرا که شاید لباس یگان مبارزه با تروریسم در تن آمریکا باشه ...
آخرین اخبار