مدیرکل فرودگاه‎های فارس:

استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز الزامی است

رضا بدیعی‌فرد گفت: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رضا بدیعی‌فرد، از کنترل ویروس کرونا در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز خبر داد و اظهار داشت: علی‌رغم آلوده بودن کلانشهر شیراز به بیماری کرونا و حجم تردد‌های گسترده در مجموعه فرودگاه، از زمان شیوع این بیماری تا کنون تنها یک مورد مشکوک به علائم کرونا در فرودگاه گزارش شده است.

او با بیان اینکه مجموعه فرودگاه مجموعه گسترده‌ای است، افزود: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی است.

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس بیان کرد: همچنین استفاده از ماسک توسط تمامی کارکنان و بهره برداران فرودگاه شامل کارکنان ٢٠ شرکت هواپیمایی، نیرو‌های پلیس، سپاه، گمرک گذرنامه، بانک، وزارت امور خارجه، نهاد ریاست جمهوری قرنطینه و کارکنان اداره کل در حوزه‌های عملیات هوانوردی و ترمینالی و اداری کروی پروازی شرکت‌های هندلینگ، بهره برداران غرفه دار و و واحد‌های تجاری فرودگاه الزامی است.

بدیعی‌فرد با بیان اینکه از ۱۰ اردیبهشت ماه دانشگاه علوم پزشکی تست تب‌سنجی در فرودگاه را حذف کرد، گفت: شرکت فرودگاه‌ها به منظور سلامتی هموطنان با صرف مبالغ هنگفتی اقدام به خرید و نصب دوربین‌های حرارتی در بخش ترمینال پرواز‌های خارجی کرد.

او با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه شیراز رعایت می‌شود، ادامه داد: عملیات ضدعفونی کردن ترمینال و پرواز‌های فرودگاه نیز با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از جابجایی ۹۰ هزار و ۵۸۸ مسافر و افزایش ۴۳ درصدی پرواز‌ها در اردیبشهت ماه سال جاری در مقایسه با فروردین خبر داد و گفت: بر اساس آمار در اردیبهشت ماه، یک هزار و ۵۸ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شیراز انجام شد که از این تعداد ۲۳ پرواز در مسیر خارجی بوده است.

او با بیان اینکه جابجایی مسافران داخلی و خارجی با افزایش ۶۹ درصدی روبرو شده است، اظهار کرد: در این مدت ۸۹ هزار و ۳۰۶ نفر در مسیر داخلی و یک هزار و ۲۸۲ نفر در مسیر خارجی سفر کردند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از افزایش ۲۹۴ درصدی بار در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: در این مدت میزان بار جابجا شده نیز در مسیر‌های خارجی و داخلی به ترتیب یک هزار و ۵۳۷ و ۱۹۴ تن بوده است.

به گفته بدیعی‌فرد، فرودگاه ۸۵۰ هکتاری شهید دستغیب شیراز پس از فرودگاه مهرآباد تهران و مشهد سومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به‌طور میانگین روزانه بالغ بر ۷۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه‌های جهان را منتشر کرده است که اقدامات لازم برای کاهش شیوع ویروس کرونا از جمله ضد عفونی کردن هواپیما‌ها را انجام داده‌اند. در فهرست بخش غرب‎آسیا و آسیا طبق نظر آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا تمامی فرودگاه‌های افغانستان، ایران، پاکستان، کویت، ترکیه و قطر در برابر ویروس کرونا ایمن هستند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار