سپهرفر سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از آفت زدایی بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع غلات علیه سن گندم خبر داد.

محمود سپهر فر رپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: مبارزه با سن گندم از اواخر فروردین ماه سال جاری در شهرستان ارومیه آغاز و تا اوایل تیر ماه ادامه داشت.
 
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: از این مقدار ۵۵۰۰ هکتار سطح مبارزه با سن مادر و ۱۲۹۸۰ هکتار سطح مبارزه با پوره این آفت می‌باشد.
 
سپهرفر سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه  ادامه داد: بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع غلات در دو مرحله سن مادر و پوره آفت زدایی شد.
 
محمود سپهر فر ضمن اشاره به اهمیت کنترل سن گندم  افزود: سن غلات از مهمترین آفات مزارع گندم و جو می‌باشد و از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه‌های گندم و جو تغذیه کرده و به مزارع خسارت می‌زند که این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می‌گردد.
 
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در رابطه با اقدامات این مدیریت برای کاهش درصد سن زدگی و افزایش کیفیت گندم تولیدی گفت: پایش و رصد حشره در طول مدت رشدی گندم، آموزش و توصیه فنی و کارشناسی زمان مناسب کنترل و نظارت در زمان و نحوه اجرای مقابله با آفت از جمله اقدامات واحد حفظ نباتات شهرستان و شبکه مراقبت آفت در مراکز ۱۱ گانه جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه بوده است.
 
این مسئول  در ادامه بیان نمود: علف‌های هرز یکی دیگر از عوامل کاهنده عملکرد محصولات کشاورزی هستند که باید در جهت کنترل آن‌ها مبارزه موثر و به موقع انجام گردد و عملیات مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو شهرستان ارومیه در سال زراعی جاری در ۲۴ هزار هکتار صورت گرفته است.
 
گفتنی است امسال ۴۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ارومیه به کشت گندم اختصاص یافته و پیش بینی می‌شود ۶۹ هزار تن گندم تولید و برداشت شود.
 
انتهای پیام/ن م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.