ماجرای امتحان مجازی با لباس مخصوص غسل اموات کرونایی چه بود؟

تصویری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک خانم طلبه با لباس مخصوص غسل و کفن اموات کرونایی در حال دادن امتحان مجازی است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یک کاربر شیرازی پستی را در توئیتر به اشتراک گذاشت تصویری که نشان می‌دهد یک خانم طلبه با لباس مخصوص غسل و کفن اموات کرونایی در حال دادن امتحان مجازی است.

برخی تجربه‌ها با ترس و شادی همراه هستند، اما وقتی امر و فرمایشات رهبری در میان باشد این هراس را کنار می‌گذاری و شادی، سلامتی، امنیت و مصلحت جامعه را در نظر می‌گیری.

داستان جهادگران فرهنگی و افرادی که با شیوع ویروس کرونا غسل و کفن بیماران کرونایی را برعهده گرفتند، به همین گونه است. از یک طرف موضوع غسل اموات و ترس از روبرویی با میت و از سویی دیگر ویروس کرونا و هراس از آن.

جهادگران فرهنگی برای غسل اموات کرونایی، سختی‌ها را به جان خریدند

تابستان است و هوا بسیار گرم، بعد از نماز صبح برای غسل اموات به دارالرحمه می‌رویم، پوشیدن ۳ دست لباس در این گرمای هوا واقعا طاقت فرسا است. ۲ دستکش می‌پوشیم و چکمه بلند به پا می‌کنیم و سپس دور تا دور دستکش‌ها و چکمه‌ها را با چسب می‌چسبانیم. علاوه بر ماسک شیمیایی ماسک دیگری در زیر آن می‌زنیم.


بیشتر بخوانید 


بار اول که لباس‌ها را پوشیده و غسل و کفن اموات را انجام می‌دادیم پس از خروج لباس، تمام بدنمان خیس بود و فکر می‌کردیم که قسمتی از لباس پاره بوده و متوجه نشده ایم و با غسل اموات بدنمان خیس شده، اما پس از چند بار غسل دادن متوجه شدیم که از شدت گرما عرق می‌کنیم.

جهادگران فرهنگی برای غسل اموات کرونایی، سختی‌ها را به جان خریدند

چندین ساعت این لباس‌ها را بر تن داریم، بسته به تعداد اموات دارد، مثلا در یک روز اگر ۴ میت داشته باشیم غسل و کفن هر میت حداقل یک ساعت طول می‌کشد و برخی مواقع ما در یک روز ۹ ساعت این لباس‌ها را بر تن داشته و حتی با آنها نماز خوانده ایم.

وقتی این لباس‌ها پوشیده می‌شود دیگر امکان رفتن به سرویس بهداشتی هم وجود ندارد و حتی خودمان اموات را جابجا می‌کنیم.

این‌ها صحبت‌های خانم طلبه جوانی است که نخواست نامش فاش شود و در دارالرحمه شیراز اموات کرونایی را غسل می‌دهد. 

 خانم طلبه جوان که در دارالرحمه شیراز اموات کرونایی را غسل می دهد

این طلبه جوان که متولد سال ۱۳۶۵ است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: نمی‌دانستم با دیدن اموات دست و پایم می‌لرزد، حالم بد می‌شود، حالت تهوع می‌گیرم یا می‌ترسم چرا که اولین بار بود که می‌خواستم برای غسل و کفن اموات بروم و هیچ سابقه‌ای در این زمینه نداشتم.

لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری برای غسل اموات کرونایی

او تصریح کرد: از یک طرف موضوع غسل اموات و ترس از این مساله و از سویی دیگر ویروس کرونا و هراس از آن وجود داشت، اما همین که مقام معظم رهبری موضوع را مطرح کردند، این امر موجب شد بسیاری از جهادگران فرهنگی و طلبه تمام سختی‌ها را فراموش کرده و به فرمایشاتشان لبیک گویند.

لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری برای غسل اموات کرونایی

این طلبه جوان با بیان اینکه غسال بودن و غسل دادن را به عنوان یک شغل انتخاب نکرده ام، تصریح کرد: همه کسانی که برای غسل و کفن اموات کرونایی آمده اند اصلا صحبت پول در میان نبوده بلکه همه داوطلبانه و با عشق اقدام به انجام این کار کرده ایم.

او با بیان اینکه بسیاری از غسل دهندگان بچه کوچک دارند و شاغل هستند، اما با جان و دل جلو آمده و این کار را انجام می‌دهند، اظهار کرد: غسل اموات کرونایی تنها مختص یک قشر خاص یا حتی  طلبه‌ها نیست بلکه چه بسیار افراد عادی که در شرایط کنونی به این کار مشغولند.

حتی اگر طلبه نبودم غسل دادن اموات کرونایی را انجام می‌دادم

این خانم طلبه شیرازی افزود: من قبل از طلبه بودن یک جهادگر فرهنگی و قرآنی هستم و حتی اگر طلبه هم نبودم غسل دادن اموات کرونایی را انجام می‌دادم، چون این کار را وظیفه خود می‌دانستم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، از اولین روزی که برای غسل دادن اموات برنامه گذاشته شد یعنی سه شنبه ۱۹ فروردین ماه امسال مصادف با ۱۳ شعبان فعالیتم را آغاز کردم.

حتی اگر طلبه نبودم غسل دادن اموات کرونایی را انجام می‌دادم

این جهادگر فرهنگی با بیان اینکه عکسی که برخی کاربران از من در توئیتر منتشر کرده اند مربوط به ۴ تیرماه امسال و آخرین امتحان من بود، ادامه داد: نمی‌دانم چه کسی عکس من را در توئیتر گذاشته بود، اما از کسانی هستند که خودشان در برنامه غسل و کفن حضور داشته اند چرا که در طی انجام کار معمولا دوستان و همکاران عکس می‌گیرند و جمع آوری می‌کنند.

خانم طلبه جوان در محل غسل اموات کرونایی با لباس مخصوص

او در پاسخ به این سوال که آیا کار غسل اموات، رسیدگی به امتحانات را سخت می کند؟، گفت: افراد در ایام امتحانات سعی می‌کنند کار فرهنگی شان را کمتر کنند و بیشتر به امتحاناتشان برسند، اما از آنجا که غسل اموات مبتلا به کرونا از صحبت‌های مقام معظم رهبری بود آن را در اولویت قرار دادم.

امتحان مانعی برای غسل اموات کرونایی است؟

این طلبه جوان درباره جایگزینی فردی در زمان امتحان برای غسل دادن اموات کرونایی گفت: در این خصوص به هیچ عنوان صحبتی نکردم چرا که مصمم بودم این کار را انجام دهم و امتحان را مانعی برای آن نمی‌دانستم، بنابراین اعلام کردم از آنجا که امتحاناتم از طریق فضای مجازی و آنلاین است مشکلی ندارم و با خود لپ تاپ آورده و امتحان می‌دهم.

این جهادگر فرهنگی گفت: تمام سعی خودم را به کار بردم و درسم را خواندم و از امتحانم راضی بودم.

ماجرای امتحان مجازی با لباس مخصوص غسل اموات کرونایی چه بود؟

این خانم طلبه اضافه کرد: در ابتدای فعالیتم هر روز برای انجام غسل و کفن به دارالرحمه می‌رفتم، اما با داوطلب شدن افراد بیشتری برای انجام غسل اموات کرونایی، اکنون ۳ روز در هفته برای این اقدام به غسالخانه می‌روم. دارالرحمه شیراز یک غسالخانه مختص اموات کرونایی و یک غسالخانه برای اموات معمولی دارد.

این خانم طلبه اظهار کرد: ما برای غسل اموات کرونایی اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم و بچه‌ها مراقب هستند که ذره‌ای میت‌ها اذیت نشوند و حتی با وضو این کار را انجام می‌دهند.

خانواده ام نمی‌داند که من اقدام به غسل و کفن اموات کرونایی می‌کنم

تلاش این خانم طلبه جوان یک نمونه از جهادی است که در شرایط شیوع ویروس کرونا، داوطلبانه، با عشق و نه برای مادیات بلکه برای رضای خدا گام برداشته است. اگر چه این جهادگر فرهنگی نخواست نامی از او برده شود اما بی شک فداکاری این خانم جوان و امثال او در تاریخ ثبت خواهد شد.

و جهاد ادامه دارد... .

جهاد ادامه دارد

تلاش برای غسل اموات کرونایی

غسل اموات کرونایی

غسل اموات کرونایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
دست شیرازی ها بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ تير ۱۳۹۹
درود بر شما و بر ولایت مداری شما. مطمینا نظر خاص خداوند بر شماهاست که بحق کار جهادی میکنید در این دورانی که خیلی ها به چیزی جز خود و منافع خود نمی اندیشند امثالی چون شما تداعی گر جوانان دوران دفاع مقدس هستید. التماس دعای فراوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۸ تير ۱۳۹۹
من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خدا حفظتون کنه واقعا.خدا اجرتون بده.ماشالله.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۹
درود بر تمام جهادگران در راه خدا
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۰۹:۵۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خدا قوت. درود بر شف پاکتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خداوندبر عزتشون بیفزاید ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خداوند بهشان سلامتي بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
خداوند بهشان سلامتي بدهد.
آخرین اخبار