راهکارهایی برای رهایی از باتلاق

در این مطلب راه‌هایی برای خروج از باتلاق و تکنیک‌های نجات از آن‌ها ارائه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، باتلاق برای بسیاری از ما انسان‌ها به معنای گیر افتادن و بلعیده شدن توسط زمین سراسر گل و لای می‌باشد که این ذهنیت، ریشه در فیلم‌هایی دارد که از کودکی تا امروز بار‌ها دیده ایم.

میزان تخیل به کار رفته در این فیلم‌ها را که کنار بگذاریم، واقعیت این است که خروج افراد از باتلاق یکی از بزرگترین معضلات در طبیعت گردی می‌باشد که رهایی از آن نیاز به دانش کافی دارد. در ادامه راه‌هایی را برای داشتن طبیعت گردی امن معرفی خواهیم کرد که می‌تواند سفر سرشار از استرس را به یک تجربه‌ی خوب تبدیل کند.

- وحشت زده نشوید، هرگز تقلا نکنید و دست و پا نزنید؛ این‌ها همه سبب می‌شود تا بیشتر و سریع‌تر فرو بروید.

اگر در باتلاق به دام افتادیم، چه کار کنیم؟

هرگز تقلا نکنید!

دست‌ها و زانو‌های خود را رها کنید. اعتماد کنید! شما خیس و کثیف خواهید شد، ولی بهتر از آن است که نا امیدانه مداوم فرو روید و در گل و شن غوطه ور شوید. سطحی که توسط دست ها، زانو‌ها و پا‌های شما تشکیل می‌شود کمک می‌کند تا وزنتان به طور مساوی بر سطح باتلاق توزیع شود، سطحی که به مراتب از پای شما پهن‌تر است.

اگر بعد از اینکه به حالت خزیدن درآمدید، احساس کردید که عمق باتلاق بسیار نرم است، کاملا دراز بکشید و برای به حرکت درآوردن تنها یک بخش از بدنتان در یک زمان آماده شوید. بدن انسان از گل و شن تراکم کمتری دارد، بنابر این برای “شناور شدن” کمی سختی را به یک خطر جدی ترجیح دهید.

خود را مانند یک مار تصور کنید و با حرکت‌های مارگونه سعی کنید تا از منطقه‌ی خطر باتلاق خارج شوید… حالا به حالت اولیه‌ی خود برگردید.

اگر در باتلاق به دام افتادیم، چه کار کنیم؟

منبع: نوفه

انتهای پیام/

برچسب ها: باتلاق ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.