زخم واردات بر پیکر تولید چرم مصنوعی ایرانی

واردات بی رویه چرم مصنوعی موجب آسیب به تولید کنندگان داخلی شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، درحالی سالانه ۱۵ میلیارد دلار ارز کشور صرف واردات چرم مصنوعی می‌شود که ۵۰ شرکت ایرانی تولید چرم مصنوعی می‌توانند ۶۰ میلیون متر مربع محصول مورد نیاز کشور را تولید کنند.

وارداتی که زخمی عمیق است بر پیکره‌ی تولید کنندگانی که توانایی تامین ۱۰۰ درصد نیاز داخل را دارند.

تقی پور مدیر عامل یکی از این شرکت‌های تولید چرم مصنوعی در اراک در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: نیاز کشور به چرم مصنوعی هر ساله ۴۰ میلیون متر مربع است و تولید کنندگان ایرانی حتی می‌توانند فراتر از نیاز کشور تولید کرده و با بهبود شرایط حتی صادرات هم داشته باشند.

تقی پور با بیان اینکه توان تولید سالانه ۷ هزارتن چرم مصنوعی را داریم اظهار کرد: به دلیل واردات بی رویه و نبود بازار برای کالای ایرانی تنها هزار و ۵۰۰ تن در سال یعنی ۲۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنیم.

او افزود: کیفیت و تنوع محصولات ایرانی چیزی از محصولات وارداتی چینی کم ندارد، اما متاسفانه به دلیل سود و منفعت مافیای وارد کننده و نبود نظارت وزارت خانه های مربوطه بر بازار،عرصه بر تولید کننده ایرانی هر روز تنگ‌تر می‌شود.

مدیر عامل این واحد تولیدی که سنگ صبور کارگران دلسرد شده از تولید در کارخانه است، تصریح کرد: خرید مواد اولیه برای تولید کارخانه با ارز آزاد در مقابل واردات بی رویه با ارز دولتی،از سوی سودجویان وارد کننده رقابتی نابرابر است که هم با تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کالای داخلی در تضاد است و هم رغبتی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان در ادامه کار باقی نمی ماند.

او ادامه داد: با وجود شرایط حاکم شیوع ویروس کرونا در این روز‌ها و انبوه تولیدات در انبار و سالن کارخانه و همچنین کم شدن فروش محصولات اما برای ماندن در عرصه تولید همچنان خود را با چنگ و دندان سرپا نگه داشته ایم و تلاش می‌کنیم تا اشتغال را برای کارگران حفظ کنیم.

گردش مالی صنعت چرم مصنوعی در ایران ۳ هزار میلیارد تومان است و ۵ هزار نفر در ۵۰ واحد تولید این محصول در کشور اشتغال دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.