شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران مطرح کرد؛

اجازه برداشت ۲۵ ساله پساب برای آبیاری فضای سبز با احداث تصفیه خانه خرگوش دره

نوذر پور جزئیات امضای تفاهم نامه جهت احداث تصفیه خانه در خرگوش دره را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوذر پور شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران در آیین امضای تفاهم نامه بین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با شهرداری تهران به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: بعد از بررسی‌های اولیه شورای شهر در سال ۹۱ مصوبه‌ای را گذراند، اما به دلیل اشکال در اجرا سال ۹۵ مجدد شورای شهر تهران مصوبه‌ای را گذراند و در نهایت شورای شهر پنجم تهران در۳ نوبت به استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز پرداخت.

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران افزود؛ به واسطه مسائل ملی جهت گیری به سمتی بود که از آب‌های خام کمتر استفاده شود ما به سمت استفاده از آب‌های نا متعارف مانند پساب تصفیه شده برویم.

نوذر پور ادامه داد:منطقه ۲۲، ۳ هزار هکتار فضای سبز دارد و سرانه فضای سبز در این منطقه ۱۴۲ متر است که ۱۵۰۰ هکتار آن فضای سبز بومی است که مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ میلیون متر مکعب آب را از چاه و سازمان آب تامین می‌کنیم و باید تاکید کنم نیاز ما ۳۴ میلیون متر مکعب است.

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران افزود؛ برای تامین کسری موجود آب برای آبیاری فضای سبز نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم وزارت نیرو این میزان آب مورد نیاز را در اختیار شهرداری قرار دهد و همین امر موجب شد ما به سمت استفاده از آب‌های نا متعارف برویم.

نوذر پور ادامه داد: در بازه زمانی ۴ ماهه تعدادی تکالیف در این تفاهم نامه مشخص شده است که بر اساس وظایف باید برخی مجوز‌ها از سوی شرکت آب و فاضلاب اخذ شود.

او بیان کرد:اگر در این ۴ ماه تمام تعهدات انجام شود وارد برنامه ۴ ساله می‌شویم که در این بازه زمانی شبکه و تصفیه خانه احداث می‌شود و ما ظرف مدت ۲۵ سال اجازه برداشت هرسال ۱۰ میلیون متر مکعب خواهیم داشت.

شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران افزود؛ تمام هزینه‌های انجام تفاهم ۴۳۱ میلیارد تومان است که آورده شهرداری تهران در این تفاهم نامه زمین و مجوز ساخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار