کارشناس دفتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود:

اجرای "طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" در شاهرود

حجت الاسلام عظیم پناهی از برگزاری "طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" به مناسبت دهه کرامت در شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عظیم پناهی کارشناس دفتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود در خصوص دستورالعمل اجرایی "طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" گفت: به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به خصوص خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با ایام دهه کرامت "طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" را برای اجرا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می‌شود.

او افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای این طرح همکاری دارند.

کارشناس دفتر منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود با اشاره به روش اجرایی طرح ملی سه شنبه‌های تکریم تصریح کرد: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد اجرا می‌شود.

پناهی، شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی را ازاهداف ین طرح برشمرد.

او با اشاره به دیگر اهداف طرح ملی سه شنبه‌های تکریم بیان کرد: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد است.

کارشناس دفتر منطقه ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شاهرود اظهار داشت: مرحله اول طرح همزمان با ایام دهه کرامت روز سه شنبه دهم تیر خواهد بود که از ستاد‌های استانی و کانون‌های فعال در این طرح نیز تقدیر می‌شود.  

انتهای / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار