در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین اقدامات دانشگاه امیرکبیر برای مقابله با کرونا

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا توضیحاتی داد.

علی نیک بخت، عضو هیئت علمی و مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات این دانشگاه برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حوزه پژوهشی در دانشگاه امیرکبیر اقداماتی در زمینه تشخیص بیماری کرونا انجام شده است. برای مثال دستگاهی طراحی شده که قادر است عکس‌های سی تی اسکن بیماران را به صورت هوشمند و از راه دور در اختیار پزشکان قرار ‌دهد.

او افزود: همچنین سیستم پاسخگوی هوشمند تلفنی برای بانک ها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی از سوی تیم‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تولید شده است.

نیک بخت با بیان اینکه در حوزه مدیریت فناوری و توسعه نوآوری هم اقداماتی برای جلوگیری از ویروس کرونا انجام شده است، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان محصولاتی را در دسته‌های مختلف که شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک بوده ، به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تولید کرده اند.

او تصریح کرد: محصولات دیگری از قبیل نحوه تشخیص سلامت یا غربالگری فرد در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید شده که در مدت زمان ۵۵ دقیقه، ناقل بودن یا سالم بودن فرد را تشخیص می‌دهد.

مدیر فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: پلت فرم‌هایی در حوزه IT از سوی دانشگاه امیرکبیر تولید شده است، بر این اساس با استفاده از دستگاه‌های تولید شده، بستر مناسبی ایجاد شده است تا وضعیت جسمانی افراد بعد از بهبود بیماری تحت مراقبت قرار بگیرد و وبینار‌ها به صورت مجازی برگزار شوند.


بیشتر بخوانید


نیک بخت بیان کرد: این پلت فرم‌ها حدود ۳ میلیون سفر شهری را در ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار