۱۳۷ هزار هکتار اراضی ملی لرستان در طرح کاداستر ثبت شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان در طرح کاداستر (نقشه حدنگاری) تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان در طرح کاداستر (نقشه حدنگاری) تثبیت شده است.

علی اکبر باقری بیان کرد: یکی از وظایف سازمان ثبت املاک و اسناد اجرای قانون کاداستر است که با مراجعه افراد به دفاتر اسناد رسمی و دریافت اسناد تک برگ بانک کاداستر و بانک اطلاعات جامع، املاک کامل شده و زمینه بروز تخلف فراهم نمی‌شود.

او با بیان اینکه اراضی ملی بیش از ۷۸ درصد مساحت کل استان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن قانون حد نگار در سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ مساحت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در نقشه کاداستر تثبیت و سند مالکیت کاداستری برای آن‌ها صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی در راستای کاهش تخلفات و تجاوز به اراضی ملی استان انجام شد که این امر تاثیر قابل توجهی در کاهش مراجعات به محاکم قضایی و زمین خواری در استان داشته است.

باقری اضافه کرد: اکنون در بایگانی واحد‌های ثبتی استان بیش از ۷۲۰ هزار پرونده ثبتی وجود دارد که تاکنون ۱۰ میلیون برگه سوابق و پرونده‌های ثبتی استان اسکن و آرشیو الکترونیک شده‌اند.

او ادامه داد: تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دارای دقت و صحت قابل توجهی است و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان بیان کرد: همچنین ۱۰۴ میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی در استان طی سال گذشته با رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل وصول شده است.

باقری ادامه داد: اکنون ۱۲۵ دفترخانه اسناد رسمی در لرستان فعال است و ۷۰ دفترخانه ازدواج و طلاق نیز در استان وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ر

برچسب ها: ثبت اسناد ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.