مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه:

عملیات بیولوژیک مبارزه با آفت مرکبات در کهگیلویه آغاز شد

عملیات بیولوژیک مبارزه با آفت شپشک آرد آلود مرکبات در باغ های شهرستان کهگیلویه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا نیکویی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: هر ساله و در فصل‌های مختلف آفت گوناگونی به مزارع محصولات کشاورزی وارد می‌شود.

نیکویی زاده با بیان اینکه امسال آفت شپشک آرد آلود مرکبات وارد برخی از باغ‌های این شهرستان شده است افزود: با اطلاع به موقع باغداران و اقدامات موثر کارشناسان جهاد کشاورزی در حال مهار و مبارزه با  آفت هستیم.

او ادامه داد: با هدف کاهش استفاده از سموم، برای مبارزه با آفات از کفشدوزک کریپتولوموس استفاده شده که این حشره شکارچی مفیدی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: این حشره در خود استان و از گونه‌های بومی تولید شده و به دو صورت لارو و حشره کامل در باغ‌های آلوده رها سازی می‌شود و با حمله به شپشک آرد آلود مرکبات و تغذیه از آن موجب کاهش جمعیت این آفت می‌شود.

نیکویی زاده به مزایای اجرای این نوع مبارزه بیولوژیک اشاره کرد و ادامه داد: آفت شپشک آرد آلود مرکبات در برابر سموم مقاوم می‌شود و علاوه بر این موجب کاهش مصرف سموم و کاهش هزینه‌ها نیز می‌شود.

او ادامه داد: اجرای عملیات بیولوژیک مبارزه با شپشک آرد آلود مرکبات تا نابودی کامل این آفت در شهرستان ادامه دارد و در صورت مشاهده، باغداران موضوع را به کارشناسان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

شهرستان کهگیلویه دارای بیش از ۴ هزار هکتار باغ از انواع محصولات سردسیری و گرمسیری است که سطح زیادی از این باغ‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی را مرکبات تشکیل می‌دهد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.