۲۹ نفر به تعداد بیماران کرونا در استان زنجان افزوده شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ نفر به تعداد بستری شده‌های بیمارستانی استان افزوده شده است.

 کرونا ویروسبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ قزلباش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: تاکنون بیش از ۳۹۹ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا درمراکز درمانی بستری هستند.

او با بیان اینکه تا به امروز همچنین ۱۷۳ نفر هم به علت ابتلا به این ویروس در استان جان خود را از دست داده اند گفت: تاکنون تست کرونای هزار و ۵۴۰ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

قزلباش ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز هزار و ۲۸۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار و ۱۶ نفر به علت مشکوک بودن به این ویروس درمراکز درمانی استان نمونه برداری و بستری شده اند اظهار کرد:  در صورت تداوم روند کنونی، شمار بستری‌های کرونایی این استان به ۱۲۰ نفر در روز خواهد رسید.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان  زنجان در ۱۰ روز گذشته، شمار بیماریابی فعال استان از ۴۰۰ بیمار به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است.

قزلباش افزود: حوزه بیماریابی مهم بوده چرا که عدم کنترل این بخش، بلافاصله بیمارستان را با چالش مواجه می‌کند که در این خصوص ۱۲ مرکز ۱۶ ساعته استان در شبانه روز ۳۰۰ بیمار را ویزیت می‌کنند.
 
دانشگاه علوم پزشکی استان در شرایط آماده باش قرمز قرار گرفته و بر این مبنا تمامی مرخصی‌ها لغو شده است.

توصیه این واحد دانشگاهی با توجه به افزایش شمار مبتلایان در استان، بازگشت اعمال محدودیت ها، کنترل تردد‌ها در ورودی و خروجی شهرستانها، کاهش ساعات کاری ادارات، دور کاری و اعمال محدودیت در استفاده از ناوگان عمومی شهری است.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.