تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهرکرد دغدغه اصلی شهرداری

تعیین تکلیف برخی پروژه‌های ناتمام شهرکرد پس از گذشت ۲۰ سال دغدغه اصلی شهرداری است که باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تعیین تکلیف برخی پروژه‌های ناتمام شهرکرد پس از گذشت ۲۰ سال دغدغه مهم شهرداری است که باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهرکرد، امروز شنبه ۷ تیر ۹۹ در نشست با خبرنگاران گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم هستند که به منظور توسعه شهر مشکلات مردم را به شورا انتقال می‌دهند.

او افزود: این استان در حوزه نظافت سطح شهر و رضایتمندی مردم در رده پنجم کشور قرار دارد.

علیپور اظهار داشت: شهرکرد از لحاظ بهداشت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است و ما در راستای ارتقای سطح سلامت مردم در حال تلاش هستیم.

او، برگزاری مناقصه و مزایده با توجه به شرایط اقتصادی به صورت یک سال را از اولویت کاری شهرداری بیان کرد.

اولویت شهرداری شهرکرد تکمیل پروژه‌های ناتمام است

امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: تعدادی از پروژه‌های شهرکرد پس از گذشت ۲۰ سال ناتمام مانده که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

او افزود: خیابان اقبال لاهوری از جمله این پروژه هاست که برای بازگشایی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است.

بلالی، املاک بروم‌پهنه و صنایع حوضچه‌ای، اراضی دره‌دی، جاده قدیم شهرکرد به اصفهان، جوی دهکرد را از دیگر پروژه‌های نیمه تمام شهرکرد برشمرد.

او ادامه داد: تضییع نشدن حق مردم و حفظ حقوق شهرداری از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر است.

بلالی با بیان اینکه املاک شهرداری میتواند سرمایه ای برای شهر باشد، افزود: شهرداری در راستای رفاه و آرامش مردم تلاش می کند.

حمید فتح‌اللهی عضو شورای شهر شهرکرد هم در این نشست گفت: موضوعاتی همچون نماسازی ساختمان‌های جدید که همگی دارای یک نما هستند و پارکینگ‌های ساختمانی در حال پیگیری است.

راه اندازی بازارچه‌های فروش محصولات محلی

فتح‌اللهی ادامه داد: در جهت تربیت زیست بوم کارآفرینی باید تدابیری برای راه اندازی بازارچه‌های محلی، شهری و روستایی برای فروش محصولات محلی و ایجاد ارزش افزوده برای کارآفرینان اتخاذ شود.

او درخصوص استعلام اجرای باغ خزندگان در شهرکرد، اظهار داشت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار در حال انجام می‌باشد.

فتح‌اللهی اضافه کرد: برای تحقق شعار سال همکاری تمامی دستگاه‌ها و کارآفرینان و حوزه رسانه لازم است.

فرهاد رئیسی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به اینکه برخی پیمانکاران فضای سبز اقدام به آتش سوزی کردند، ارزیابی پیمانکاران را ضروری بیان کرد.

او ادامه داد: تغییر کاربری مربوط به کمیسیون ماده ۵ است که می‌طلبد شهرداری با مالکین توافق نموده تا حق مالکین تضییع نشود و مردم را از نگرانی دور کند.

رئیسی، یکی از مزیت‌های اجرای طرح جمع‌آوری زباله به صورت دو منطقه‌ای را ایجاد رقابت بین پیمانکاران و شکست انحصار بیان کرد.


بیشتر بخوانید

تعیین تکلیف ساماندهی پسماند‌ها در چهارمحال و بختیاری

برخورد بامتخلفین ساخت و ساز غیر‌مجاز در شهرکرد تشدید می‌شود‌

وضعیت پروژه برج دوقلو در شهرداری شهرکرد تعیین تکلیف می‌شود


بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد نیز در این نشست تأکید کرد: ما باید به دنبال پیمانکاری باشیم که بتواند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد چرا که در صورت انتخاب پیمانکاری با قیمت پایین‌تر ممکن است در آینده با مشکلات بیشتری مواجه شویم که خسارات جبران ناپذیری ایجاد کند.

او بیان کرد: با میزان تولید زباله یک سوله ۱۴۰۰ متری و تأمین تجهیزات حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که با انتشار فراخوان تفکیک زباله اجرا گردد.

طیبه شریفی عضو دیگر شورای شهرکرد هم در ادامه این نشست افزود: در برخی مواقع بدون توجه به قانون جرایمی انجام شده و در برخی مواقع مراکزی با تغییر کاربری خود از پرداخت حق و حقوق شهرداری خودداری کرده‌اند که در این خصوص باید تدابیری اتخاذ شود.

او ادامه داد: تغییر ملک‌های مسکونی به تجاری و یا بالعکس امکان پذیر نیست مگر اینکه در نشست کمیسیون ماده ۵ مطرح شود در صورت توافق اقدام به رفع تخلفات نماید.

شریفی گفت: شهرداری در شهر‌هایی که نقشه جامع شهر تهیه شده موظف است طبق ضوابط نقشه نوع استفاده از ساختمان را قید و در مکان‌های غیر تجاری کسب و کار ایجاد کند و کمیسیون در صورت احراز تخلف باید در مورد تعطیلی محل کسب رأی صادر کند.

علیرضا توکلی عضو شورای شهرکرد هم ادامه داد: راه اندازی باسکول پسماند جهت اندازه گیری دقیق زباله در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به حضور دو پیمانکار جهت جمع‌آوری زباله افزود: باید در صورتی که یکی از پیمانکاران کار را رها کرد، پیمانکار دیگری کار را عهده دار شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار