تخصیص ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی راسک

فرماندار راسک گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی این شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی تخصیص پیدا کرده که امیدواریم پروژه‌ها با سرعت بیشتری به سرانجام برسند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سلیم کدخدا فرماندار راسک اظهارداشت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی این شهرستان از محل اعتبارات تملک دارایی تخصیص پیدا کرده که امیدواریم پروژه‌ها با سرعت بیشتری به سرانجام برسند.

او افزود: این اعتبارات از محل منابع استانی، نفت وگاز ،متوازن و تکمیل راه‌های روستایی است.

او  بیان کرد: ۳۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان از محل اعتبارات ردیف متوازن، ۶ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان از محل اعتبارات ردیف استانی، سه میلیارد و ۹۵۹ میلیون تومان از محل اعتبارات ردیف نفت و گاز و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ردیف تکمیل را ه‌های روستایی است.

فرماندار راسک ادامه داد: به لحاظ میزان اعتبار در بخش حمل و نقل با ۱۳ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان، آب و فاضلاب با ۹ میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان، خدمات شهری روستایی و عشایری با هفت میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان، صنعت و معدن با ۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان در رتبه‌های اول تا چهارم جدول توزیع اعتبارات قرار دارند.

او  تصریح کرد: علاوه بر این وضعیت اعتباری فصول کشاورزی و منابع طبیعی با ۲ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان، ورزش با سه میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان و آموزش و پرورش عمومی با ۲ میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان از وضعیت نسبتا مناسب تری برخوردار هستند.

کدخدا افزود: با نهایت خوش بینی و امیدواری با احتساب و برآورد تخصیص ۱۰۰ درصدی کل حجم اعتبارات استانی تنها ۱۵ درصد کل اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در متن قانون بودجه سالانه را در بر می‌گیرد و به هیچ وجه این اعتبارات به شدت محدود و قطره چکانی، نیاز بودجه‌ای این منطقه را برای پر کردن حفره‌های زیر بنایی شهرستان برآورده نمی‌کند.

او  گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی با تلاش، پیگیری و استفاده از ظرفیت ارتباطات و اختیارات نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر می‌توانند برای بهره‌گیری از منابع ملی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال اعتبارات بیشتری جذب کنند.

فرماندار راسک اظهارداشت: مساله دیگر اهمیت تعیین کننده فرجام چند پروژه اساسی مثل کارخانه سیمان و پایانه مرزی پیشین است که قطعا با اهتمام ویژه دولت زمینه تکمیل زیر ساخت‌های کارخانه سیمان از جمله ساخت راه دسترسی، ساخت خط فوق توزیع ۶۳ کیلو وات از پست جکیگور به کارخانه و اجرای شبکه آب آشامیدنی مجتمع لاشار کاهی ظرف چند ماه آینده فراهم خواهد شد.

او بیان کرد: پایانه پیشین امکان راه‌اندازی و فعالیت رسمی این پایانه مرزی را در کوتاه ترین زمان ممکن تضمین می‌کند و اهمیت پروژه کارخانه سیمان و پایانه مرزی پیشین در تسریع توسعه زیربنایی منطقه عیان است و یکی از موضوعات قابل توجه دیگر سرانه پایین فضاهای آموزشی و منابع انسانی متخصص در آموزش و پرورش عمومی است.

کدخدا در خصوص بخش کشاورزی نیز افزود: با توجه به ظرفیت‌های انحصاری و ممتاز سرباز و لزوم توسعه این ظرفیت بزرگ درخواست پیگیری اخذ حقابه متناسب از ذخیره آبی سد پیشین برای اجرای طرح‌های وسیع کشاورزی در دشت پیشین و تامین آب آشامیدنی روستاهای پایین دست را داریم.

او  در حوزه زیر ساخت‌های مخابرات و ارتباطات گفت: متاسفانه شاخصه پوشش و پایداری خطوط ارتباطی در وضعیت متناسب نیست،درصد پوشش خدمات اینترنتی هم نسبت جمعیت و وسعت شهرستان پایین است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار