تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی برای اشتغال معتادین بهبود یافته

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: پارسال مبلغ ۸۳۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات اشتغالزایی به ۳۳ معتاد بهبود یافته پرداخت شد.

بهزیستیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نصیری قیداری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: یک مرکز سرپایی و همچنین ۲ مرکز میان مدت ترک اعتیاد در این شهرستان خدمات ترک اعتیاد ارائه می‌کنند که پارسال مبلغ پنجاه و ۵ میلیون تومان به سیصد و ۸۳ متقاضی ترک اعتیاد یاری برگ درمان ارائه شد.
 
او افزود: در حال حاضر ۳ موسسه پیشگیری از آسیب اجتماعی فعالیت دارند، که شکل فعالیت این موسسات بصورت محله محور بوده و در محلات آسیب خیز و حاشیه نشین، کلاس‌های آموزشی برگزار می شود.
 
نصیری با بیان اینکه رویکرد اجتماعی بهزیستی استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی و فعال کردن سمن هاست یادآور شد: با مشارکت جمعی و توسعه اقدامات پیشگیرانه و اشاعه فرهنگ مقابله‌ای، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه گرایش افراد به مواد مخدر می‌شویم.
 
او تاکید کرد: والدین در صورت بروز تغییرات عمده شخصیتی، رفتاری و جسمی در فرزندان نظیر اختلال تمرکز و تعادل، رفت و آمد‌های مشکوک، دیر آمدن به منزل، کمبود انگیزش برای تحصیل و کار، اختلال در فعالیت‌های اجتماعی، فراموشی، افکار خودکشی، سرقت وسایل از منزل، پرخاشگری و خلق و خوی تهاجمی، پر تحرکی، بی قراری، کناره گیری شدید و انزواطلبی، باید از مشاوران و متخصصین کمک بگیرند.
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه اعتیاد عامل جدی تهدید کننده سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی، معنوی و فرهنگی جوامع به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: دختران و زنان شش سال زودتر از مردان به وابستگی شدید به اعتیاد رسیده و درمان آن‌ها سخت تر خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.