سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استفاده از ماسک، بهترین روش برای پیشگیری از شیوع کرونا/ راه اندازی نرم افزار ماسک

لاری گفت: استفاده از ماسک بهترین روش برای پیشگیری از شیوع کرونا است و تا ۸۰ درصد از انتشار این ویروس جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: استفاده از ماسک می تواند تا ۸۰ درصد از انتشار این ویروس جلوگیری کند.

او با بیان اینکه به منظور تشویق مردم به استفاده از ماسک، پویش "# من ماسک می‌زنم" راه اندازی شده است، افزود: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیر وضعیت کرونا در همه استان‌ها است، ضمن اینکه برای خرید تجهیزات و اعزام نیروی کمکی و کادر درمان به خوزستان تلاش می‌کند.

لاری بیان داشت: آمار رسمی افراد مبتلا به کرونا به طور روزانه با توجه به تجمیع آمار در سطح استان‌ها اعلام می‌شود و نرم افزاری به نام ماسک بر روی تلفن همراه قابل راه اندازی است که مردم می‌توانند با این نرم افزار از آخرین وضعیت این بیماری در کشور مطلع شوند.

محدودیت‌ های کرونایی در استان خوزستان اعمال می شود؟

رضا نجاتی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خوزستان با بیان اینکه از همان ابتدای شیوع بیماری در استان، ستاد مقابله با کرونا تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را اتخاذ کرد، گفت: هر تصمیمی که در ستاد مقابله با کرونای خوزستان گرفته می‌شود، با نظر دانشگاهیان است و امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا تفویض اختیار در مورد تصمیم گیری محدودیت‌ها با نظر ستاد استانی مشخص خواهد شد.

خوزستان در زمینه شیوع بیماری کرونا ویروس از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روز‌های اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی بیان کرده‌اند.

به گفته فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطابق برآورد‌ها و در نتیجه بررسی نرخ موارد بستری مبتلایان به کرونا تا ۳۰ خرداد ۹۹، شهر‌های آبادان، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.