بازگشایی راه قصرقند به کاجو نیازمند ۹۸ میلیارد تومان اعتبار است

سرپرست راهداری وحمل نقل جاده‌ای قصرقند گفت: بازگشایی ۳۴ کیلومتر راه قصرقند به کاجو و بهره‌مندی بیش‌از ۳۰ روستا با ۶ هزار نفر جمعیت نیازمند ۹۸ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بختیار هوتی سرپرست راهداری وحمل نقل جاده‌ای قصرقند اظهارداشت:راه دسترسی به روستا‌های سخت گذر و کوهستانی کاجو حدود ۵۴ کیلومتر بوده که عملیات اجرایی آن ۱۰ سال پیش آغاز شده، اما به دلیل کمبود اعتبار این طرح رها شده است.

او افزود: این مسیر تا روستای گتیگ ۲۰ کیلومتر آن ترانشه برداری شده و ۳۴ کیلومتر باقی‌مانده آن نیاز به اعتبار دارد که باید از منابع استانی تامین شود.

سرپرست راهداری وحمل نقل جاده‌ای قصرقند با اشاره به اینکه ۴۸۰ کیلومتر راه خاکی شهرستان قصرقند نیازمند تخصیص اعتبار و آسفالت هستند، خاطرنشان کرد: ارتقای راه قصرقند به نیکشهر و جکیگور، ساخت پل حمیری و عزیزآباد، آسفالت راه چندوکان به پیرسهراب، تکمیل راه تلنگ و کاجو و افزایش سرانه آسفالت از کمتر از ۲۰ درصد به بالای ۷۰تا ۸۰ درصد از مهمترین درخواست‌ها در خصوص راه‌های این شهرستان است.

او بیان کرد: در مواقع بارندگی و بسته شدن راه‌ها فعالان فضای مجازی با تهیه کلیپک و عکس و خبر اقدام به زیرسوال بردن خدمات می‌کنند که شایسته نیست.

هوتی با اشاره به اینکه وقتی بارندگی رخ دهد سیل و آب زیاد رودخانه کاجو تا چندین روز و شاید هفته‌ها مانع از بازگشایی راه می‌شود افزود: به محض کم شدن آب همیشه ماشین آلات سنگین راهداری قصرقند برای بازگشایی اولیه اعزام شده‌اند.

او ادامه داد: تا فروکش کردن سیلاب امکان اعزام گریدر جهت تسطیح و رگلاژ وجود ندارد لذا امکان تردد جهت وسایط نقلیه سواری امکان پذیر نخواهد بود و تنها ماشین آلات سنگین از جمله کامیون راهداری جهت انتقال مایحتاج اولیه مثل آرد و سایر کالای اساسی و موردنیاز جهت خدمت رسانی به سیلزدگان اعزام می‌شوند.

سرپرست راهداری وحمل نقل جاده‌ای قصرقند تصریح کرد: جهت بازگشایی راه دسترسی روستای میراباد تا پادکوب نیاز به دستگاه سنگین از جمله لودر و بیل مکانیکی و فیکور است که با توجه به نبود بولدزر سالم در این اداره امکان بازگشایی مسیر نیست.

او افزود: برای راه میراباد لودر عزام شده و مسیر باقی مانده کاجو از گتیک با کمک بنیاد علوی قرار است به صورت مشارکتی انجام انجام شود.

قصرقند با جمعیت ۶۱ هزار نفر در حدود ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار