پویش بی قیمت نخریم نیازمند همراهی مردم است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: برای اجرای طرح پویش ،بی قیمت نخریم، نیازمند همراهی مردم، اصناف و اتحادیه‌ها هستیم.

محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: برای اجرای طرح پویش ،بی قیمت نخریم، نیازمند همراهی مردم، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های دولتی و غیردولتی اعم از اصناف و اتحادیه‌ها هستیم.

او افزود: رعایت نصب برچسب قیمت از سوی فروشندگان و اطلاع مصرف‌کننده از قیمت کالا ابتدایی‌ترین حقوقی است که مصرف‌کننده باید داشته باشد و این موضوع در قوانین متعدد بر آن تاکید و تصریح شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد هدف از اجرای این پویش را تبدیل موضوع "رعایت نصب برچسب قیمت و درج قیمت کالا" به یک مطالبه عمومی و مردمی عنوان کرد و ادامه داد: اعتقاد بر این است که آن بخش از فروشگاه‌ها و مراکز عرضه که نسبت به درج قیمت مقاومت و امتناع می‌ورزند، نیت آن‌ها گران‌فروشی است.

علمدار یزدی افزود: در بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شده است که فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که درج برچسب قیمت ندارند علاوه بر جریمه نداشتن درج قیمت، مشمول جریمه گران‌فروشی هم می‌شوند.

او اظهار داشت: مردم باید از فروشگاهی که درج قیمت ندارد خرید نکنند و به فروشگاه‌هایی که درج قیمت دارند بیشتر اعتماد کنند؛ و در این رابطه شکایت‌های خود را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اعلام و یا از طریق اپلیکیشن آپ ثبت نمایند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه بیشترین نرخ شکایات و تخلف در سامانه‌های خبری این سازمان، از جمله ۱۲۴ مربوط به عدم درج قیمت است، گفت: برای نظم بازار و وحدت رویه، نصب برچسب قیمت ضروری است و با درج قیمت کالا قطعا تخلف و گران‌فروشی به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار