عرصه و حریم ۳ بنای تاریخی زنجان تهیه و تدوین شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: پرونده عرصه و حریم سه بنای تاریخی زنجان پس از تهیه و تدوین به منظور ثبت به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی ارسال شد.

کاروانسرای دخانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیرارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: پرونده‌های تهیه عرصه و حریم بنا‌های تاریخی سرای دخان، مسجد یری پایین و مسجد اسحاق میرزا تهیه شده است.

ارجمند افزود: در راستای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم این ۳ اثر، مطالعاتی در راستای معرفی هرچه بهتر و دقیق‌تر، آسیب‎شناسی، معرفی آثار باستانی پیرامون، برنامه‎ریزی به منظور اقدامات بعدی به انجام رسید.

او  ادامه داد :تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم برای ساماندهی، حفظ، احیاء، مرمت و همچنین تعیین حریم بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی شهر‌ها و روستا‌ها انجام و بر رعایت این ضوابط نظارت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بر برنامه‌ریزی با هدف شناخت، معرفی و حفظ ارزش‌های هنری‌تاریخی و فرهنگی در محوطه‌های تاریخی تأکید کرد و گفت: تعیین حریم‌ها و محدوده بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با این هدف انجام می‌شود.

او عنوان کرد: این مهم  طی امسال با هدف حفظ و جلوگیری از تعدی‌های آگاهانه و سهوی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال به تصویب وزارت میراث فرهنگی کشور می‌رسد و تعیین حریم حفاظتی آثار تاریخی برای حفظ آثار از جمله اقدام‌های مهم دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشوراست.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.