استفاده از نظر نخبگان از اولویت‌های دستگاه قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: استفاده از نظر نخبگان و کارشناسان جامعه از اولویت‌های دستگاه قضایی است تا آسیب‌های موجود شناسایی و راهکارها ارایه شود و دستگاه قضایی قاطعانه با آن برخورد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان امروز در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی مبارزه با فساد است، افزود: به تعبیری فساد و عدالت اجتماعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

او تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده در طول دوران انقلاب اسلامی آن جا که از ظرفیت مردمی استفاده شده و مردم را به صحنه آوردیم موفق بودیم و آن جا که مردم حضور نداشتند به امور و اهداف دست نیافتیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان یادآور شد: دستگاه قضایی هم از این امر مستثنی نیست، استفاده از نهاد‌ها و ظرفیت‌های مردمی می‌تواند در تحول دستگاه قضایی موثر باشد، انقلابی بودن هم جز مواردی است که تحول در دستگاه قضایی به آن نیازمند است.

او با بیان اینکه مبنا باید عقل و قانون باشد، اظهارداشت: عدالت اقتضا می‌کند که اگر جرم فردی ثابت شد طبق قانون با آن برخورد کنند.

اصفهانی یکی از وظایف قوه قضاییه را پیشگیری از وقوع جرم، صیانت و احیای حقوق عامه دانست و اظهارداشت: دستگاه قضایی ابزار و وسایل لازم را برای پیشگیری از وقوع جرم ندارد اگر دستگاه‌ها و قوای دیگر همکاری و تعامل با این دستگاه نداشته باشند این امر محقق نمی‌شود.

او ادامه داد: باید از تمامی دستگاه‌ها، نخبگان و کارشناسان جامعه استفاده و آسیب‌ها و بستر‌های فسادزا را شناسایی و راهکار برخورد با آن را ارایه کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اضافه کرد: اگر از وقوع جرم پیشگیری شود با جرایم کمتری روبه رو خواهیم شد.

او با بیان اینکه استفاده از نظر نخبگان و کارشناسان جامعه از اولویت‌های دستگاه قضایی است، بیان کرد: تا آسیب‌های موجود شناسایی و راهکار‌ها ارایه شود و دستگاه قضایی قاطعانه با آن برخورد کند.

اصفهانی افزود: شورای اسلامی شهر طبق قانون وظایفی دارد از این رو باید برای تمامی طرح‌ها پیوست‌های فرهنگی در نظر گرفته شود و برای اجرای تمامی طرح‌ها مواردی که برای هر شهروند لازم است باید در آن دیده شود.

او درباره مشکلات زاینده رود و کم آبی اصفهان گفت: چندین سال است که با بحران کم آبی و کمبود بارندگی مواجه هستیم، سال گذشته اگر بارندگی صورت نمی‌گرفت مشکل جدی در راستای تامین آب داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه باید به سو مدیریت‌ها در راستای مشکلات زاینده رود رسیدگی شود، بیان کرد: باید با دیگر استان‌ها در راستای حل مشکلات زاینده رود تعامل داشته باشیم.

او ادامه داد: همچنین باید منابع آبی دیگر به ویژه از سمیرم را به زاینده رود اضافه کنیم تا برای آینده اصفهان و رونق اقتصاد، گردشگری و جذب توریست گام برداریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.