سازمان هواشناسی هشدار داد؛

تداوم باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان

از امروز وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آخرین هشدار سازمان هواشناسی؛ امروز  رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان های اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان پیش بینی می شود.

همچنین  این مخاطره دوشنبه در  شرق استان  مازندران، گلستان، ارتفاعات شرقی سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و سه شنبه  در استان های  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی  می شود.


بیشتربخوانید

  • بارش مهمان آسمان برخی نقاط کشور/ دمای پایتخت کاهش می‌یابد

گفتنی است، این رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور موجب  بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها شود. همچنین توصیه می شود هموطنان  از  تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها  اجتناب کنند.

تداوم بادهای  ۱۲۰روزه

براساس این گزارش از امروز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در استان های خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شروع می شود و دوشنبه  پایان می یابد. کاهش دید و کیفیت هوا می تواند از اثرات این مخاطره باشد.

توصیه می شود هموطنان جنوبی از تردد جاده ایی غیر ضروری  پرهیز و حضور خود را در فضاهای باز کمتر کنند.

وزش باد شدید در استان های نیمه شرقی کشور

گفتنی است،  از امروز   خیزش موقت گردوخاک در استان های سمنان، نیمه‌غربی خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال اصفهان، ایلام، خوزستان و بوشهر وجود دارد.

همچنین این  خیزش گردوخاک, فردا در استان های نیمه شرقی و جنوب سمنان، شمال شرق اصفهان، یزد، خراسان رضوی، نیمه غربی خراسان شمالی، کرمان و بوشهر دیده می شود که بر اثر آن احتمال دارد  سازه های موقت و گلخانه ها آسیب دیده و  تابلوهای تبلیغاتی سقوط کنند. شکستن سرشاخه درختان و احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا از اثرات این مخاطره است.

توصیه می شود هموطنان سازه‌های موقت را محکم و  سایر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار