‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های سمنان بستری هستند

نوید دانایی گفت: ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دیدار با استاندار سمنان با بیان اینکه با آغاز روند مجدد صعودی ابتلاء به کرونا در سطح کشور، استان سمنان نیز شاهد افزایش شمار مراجع سرپایی و رشد میزان مبتلایان به این ویروس است گفت: در حال حاضر ۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در سه بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند که ۱۳ نفر از بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او با تأکید بر اینکه احتمال دارد طی چند روز آینده با افزایش میزان مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی استان، وضعیت رنگ شهرستان‌های استان تغییر کند افزود: بی‌تردید، تلاش و اقدامات به هنگام ما در امروز، منجر به پیشگیری و کاهش ابتلاء در روز‌های آینده خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه میزان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک به شکل چشمگیری در میان مردم کاهش‌یافته است تصریح کرد: این زنگ خطری برای سلامت عمومی مردم استان سمنان به شمار می‌رود و باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

دانایی با تأکید بر اینکه برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی به‌منزله‌ی اتمام تهدید انتشار ویروس کرونا یا کاهش خطرات آن نیست، گفت: هر یک از شهرستان‌های استان، از نظر شیوع کرونا در وضعیت‌های متفاوت و غیر یکسان هستند، بنابراین نمی‌توان نسخه‌ی واحدی برای تمام شهرستان‌ها پیچید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه در صورتیکه طی چند روز آینده تغییری در روند رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و وضعیت ابتلاء به کرونا ایجاد نشود مجبور خواهیم شد، برخی از محدودیت‌های کرونایی را مجدداً اعمال کنیم بیان کرد: افزایش آمار مثبت سرپایی در میان مراجعه‌کنندگان جهت آزمایش‌های تشخیص کرونا، نشان از چرخش ویروس و آلودگی محیطی دارد.

دانایی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان بهداشت و درمان استان از آغاز شیوع کرونا خالصانه و عاشقانه تلاش کرده‌اند تا مردم در آرامش و آسایش باشند ابراز کرد: اجباری شدن استفاده از ماسک در محل‌های پر ازدحام و دستگاه‌های اجرایی، نقش بسزایی در کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا خواهد داشت.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار