سردار جلالی در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدارس بهترین بستر برای تغییر سبک زندگی منطبق با کرونا هستند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شیوع کرونا جامعه را ناگزیر به تغییر سبک زندگی متناسب با این بیماری کرده است و مدارس بهترین بستر برای این موضوع هستند.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای آمادگی مدارس در برابر بحران ها و چگونگی پیشبرد طرح  مدارس آماده بیان کرد: به طور منظم با آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی برنامه‌های مشترکی در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان در زمینه‌ طرح‌های دفاعی و امدادی آمادگی کافی داشته باشند.

او ادامه داد: سعی داریم تا دانش آموزان را به امدادگر تبدیل کنیم همچنین طبق هماهنگی‌های انجام گرفته با آمورش وپرورش محتوای آموزشی به همت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تهیه شده است علاوه بر آن سال گذشته  برای ۳۵۰ مدرسه، طرح «مدرسه آماده » اجرایی شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره برنامه‌ریزی برای مقابله با کرونا در مدارس گفت: در مورد این بیماری دنیا به سمت رویکرد همبستگی و تغییر سبک زندگی باید حرکت کند به این معنا که مردم ضمن فعالیت‌های خاص اقتصادی حفاظت از خود در برابر کرونا را مورد توجه قرار دهند و مدارس  در  این حوزه موثر خواهند بود.

سردار جلالی تصریح کرد: مدارس و دانش آموزان موثرترین و بهترین عامل برای ترویج تغییر سبک زندگی محسوب می‌شوند و انتظار می‌رود آموزش‌های در نظر گرفته از این طریق آثار مثبتی و ماندگاری بر جای بگذارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.